جمعه 2 بهمن 1383

محمود عباس: بايد با اسراييل رابطه داشته باشيم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس بين‌الملل - منطقه‌يي
رييس جديد تشكيلات خودگردان فلسطين در گفت‌وگو با روزنامه‌ي الوطن به توافقنامه‌ي گروه‌هاي فلسطيني، طرح شارون، سفر به آمريكا و ديگر مسايل مربوط به بحث و بررسي پرداخت.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمود عباس (ابومازن) رييس جديد تشكيلات خودگردان درخصوص تصميم آريل شارون، نخست وزير رژيم صهيونيستي براي قطع ارتباط با دولت جديد خودگردان اظهار داشت: اين تصميم عجولانه و اشتباه است و بهتر است ما در خصوص مسايل و مشكلات به صحبت بپردازيم و بايد روابط اسراييل و ما باقي بماند؛ چرا كه مشكلات با قطع روابط حل نمي‌شود، بلكه بايد ارتباط دايم جاي آن را بگيرد. در حال حاضر ديدار با شارون مطرح نيست و اين مساله به بعد از تشكيل كادر جديد موكول مي‌شود.
وي در خصوص اقداماتي كه قرار است براي آرامش اوضاع صورت گيرد، گفت: ما آرامش مي‌خواهيم و به اين منظور سيستم‌هاي امنيتي را فعال و متحد خواهيم كرد و در مقابل از اسراييل مي‌خواهيم تا از اقداماتش عليه فلسطينيان دست بردارد و ترورها و ساخت ديوار حائل و شهركهاي يهودي نشين را متوقف سازد.
ابومازن درباره‌ي گفت‌وگوهايي كه قرار است با گروه‌هاي فلسطيني به ويژه حماس انجام دهد، اظهار داشت: ارتباط خوبي بين من و اين گروه‌ها وجود دارد و ما نمي‌خواهيم هيچ گروهي صدمه ببيند؛ چرا كه اين مساله موجب بروز جنگ داخلي خواهد شد.
رييس جديد حكومت خودگردان در خصوص روابط خود با احمد قريع، نخست وزير اين تشكيلات اعلام كرد: من و احمد قريع 20 سال قبل از معاهده‌ي اسلو با هم كار كرده‌ايم و هيچ اختلافي بين ما وجود ندارد.
ابومازن درباره‌ي پيوستن حماس به سازمان آزاديبخش فلسطين اظهار داشت: ما بارها مشاركت حماس را در اين سازمان مطرح كرده‌ايم؛ ولي صراحتا به حماس اعلام كرده‌ايم كه سازمان آزاديبخش يك سازمان قانوني و شرعي است و نمي‌توان به خاطر كسي يا حزبي در آن تغييري ايجاد كرد.
وي درباره‌ي اين كه آيا به توافق با اسراييل خواهند رسيد و اين كه با پايان 2005 كشور مستقل فلسطين ايجاد مي‌شود يا نه؟ گفت: اسلو راه حل نهايي نيست، چراكه راه حل نهايي نياز به زمان بيشتري دارد و بايد هشت ماه به بحث و تبادل نظر بپردازيم تا به توافق مورد قبول دست يابيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي همچنين روابط خود با بوش را خوب و مطلوب توصيف كرد و اظهار داشت: بوش از من خواسته تا به آمريكا سفر كنم و همچنين اعلام كرده است كه از دولت جديد فلسطين در زمينه‌هاي سياسي و اقتصادي حمايت خواهد كرد.
ابومازن در پاسخ به اين سوال كه با توجه به ضمانت‌هاي كه دولت آمريكا به شارون داده است، تا چه اندازه نسبت به نقش مثبت آمريكا اميدوار هستيد؟ گفت: ما با اين ضمانت‌ها يا توافقنامه‌هايي كه بين شارون و بوش بسته شده است مخالفيم و در حقيقت آنها را به ضرر گفت‌وگوها براي يافتن راه حل نهايي مي‌دانم، چرا كه در اين صورت شهرك‌هاي يهودي نشين اسراييلي‌ها را در خود جاي مي‌دهد. در نتيجه آوارگان نمي‌توانند باز گردند و ما اين اقدام را نمي‌پذيريم. بهتر است در مورد تمام مسايل پاي ميز مذاكره بنشينيم تا از اين طريق به توافق برسيم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17256

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمود عباس: بايد با اسراييل رابطه داشته باشيم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016