سه شنبه 6 بهمن 1383

تلاش دسته جمعي زندانيان گوانتانامو براي خودكشي، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس بين‌الملل - فرامنطقه‌يي
ارتش آمريكا اعلام كرد كه 23 تن از مظنوناني كه در گوانتانامو زنداني هستند، سال گذشته سعي كردند تا خود را به دار آويزند و يا خفه كنند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، بعد از آنكه جفري ميلر، فرماندهي اين زندان را با هدف دريافت اطلاعات بيشتر از مظنونين بر عهده گرفت، اين تلاش‌ها براي خودكشي صورت گرفته است.
فرماندهي ارتش آمريكا با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرد: بين 18 تا 26 اوت سال گذشته، 23 تن از زندانيان تلاش كرده‌اند تا با استفاده از بخش‌هايي از لباس و ديگر وسايلي كه در دسترس بوده، خود را به دار آويزند و يا خفه كنند.
اين بيانيه مدعي شد كه اين اقدامات تلاشي هماهنگ براي تخريب عمليات در زندان و به چالش كشاندن گروه امنيتي جديد است.
مقامات زندان گوانتانامو دو حادثه را به عنوان تلاش براي خودكشي دانسته‌اند؛ اما گزارش‌هاي مربوط به خودكشي‌هاي دسته جمعي را قبلا اعلام نكرده بودند.
در جريان ديدار سه خبرنگار از اين زندان در اوايل ماه جاري، اين ماجرا منتشر شد؛ اما مقامات زندان بلافاصله آنها را تكذيب كردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سخنگوي دفتر سازمان عفو بين‌الملل در واشنگتن گفت: وقتيكه خبر از تلاش براي خودكشي منتشر مي‌شود، نشان دهنده‌ي تاثير بازداشت است و پنتاگون اقدامات زيادي را براي سرپوش گذاشتن بر حوادث گوانتانامو انجام مي‌دهد.
وي افزود: آن چيزي كه ما شاهد آن هستيم، تلاش شديد براي سخت‌تر كردن روند و تكنيك‌هاي بازجويي در اين زندان است.
به گفته‌ي يكي از مقامات گوانتانامو، از زمانيكه بخش روان شناسي در اين زندان راه‌اندازي شده، ميزان تلاش‌ها براي خودكشي كاهش يافته است.
از زمان بازگشايي اين زندان در سال 2002، ارتش آمريكا تاكنون 34 مورد تلاش براي خودكشي را گزارش كرده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17397

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تلاش دسته جمعي زندانيان گوانتانامو براي خودكشي، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016