چهارشنبه 28 اردیبهشت 1384

شرکت گروه طالبان در انتخابات پارلمانی افغانستان، مهر

وزیر امور خارجه حکومت مخلوع طالبان در افغانستان اعلام کرد که در انتخابات آتی پارلمان این کشور شرکت خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،"وکیل احمد متوکل" وزیر امور خارجه حکومت سابق افغانستان که در سال 2003 خود را در شهر قندهار تسلیم نیروهای آمریکائی کرد و اکنون در منزل خود در بازداشت خانگی به سر می برد در مصاحبه تلفنی با این خبرگزاری گفت:"من حق دارم تا به عنوان یک کاندیدای مستقل در انتخابات آتی افغانستان شرکت کنم".

وی گفت:"من این کار را به خاطر مردم افغانستان انجام می دهم، اگر برنده انتخابات شوم در راستای صلح و توسعه افغانستان گام برخواهم داشت".

متوکل گفت که وی در قندهار به عنوان یک کاندیدا ثبت نام کرده است و به نمایندگی از پایگاه قدرتمند طالبان سابق در مجلس جدید که 249 کرسی دارد رقابت خواهم کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اظهارات متوکل در حالی است که "بسم الله بسمل" سرپرست کمیسیون مشترک انتخاباتی افغانستان و سازمان ملل از تائید این مساله که متوکل ثبت نام کرده است پرهیز کرد و اظهار داشت که تاکنون گزارشی در این خصوص به دفترش نرسیده است.

گفتنی است که متوکل که آمریکا او را از اعضاء میانه رو طالبان می داند چندی پیش در مصاحبه تلویزیونی از همقطاران سابق خواست تا از دولت مورد حمایت آمریکا در افغانستان حمایت کنند.

وی در این مصاحبه ضمن انتقاد از اسامه بن لادن خطاب به دوستان خود گفت:"حمایت آنها از این دولت به نفع مردم افغانستان خواهد بود".

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22829

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شرکت گروه طالبان در انتخابات پارلمانی افغانستان، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016