سه شنبه 10 خرداد 1384

الشرق الاوسط: مهاجرت مجرب‌ترين پزشكان عراق به خارج به دليل مشكلات موجود در اين كشور، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي


الشرق‌الاوسط نوشت: مجرب‌ترين پزشكان و جراحان عراقي، از ترس جان خود در بيمارستان‌ها حاضر نمي‌شوند و به خارج از كشور مهاجرت مي‌كنند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از روزنامه‌ي الشرق‌الاوسط - چاپ لندن - طي نامه‌اي كه اواخر ماه گذشته به دست رييس بيمارستان قلب بغداد رسيد، آمده بود كه بسياري از پزشكان بيمارستانها به علت ترس و نگراني در بيمارستانها حاضر نمي‌شوند.

اين روزنامه همچنين نوشت: اطلاعي درمورد اينكه اين نامه از سوي چه كسي بود، بدست نيامده است.

عاكف خليل الالوسي، يكي از پزشكان مجرب عراقي، اظهار داشت: سفر پزشكان عراقي به خارج از اين كشور طي ماههاي اخير افزايش يافته است.

الالوسي افزود: بسياري از اين پزشكان مسوول بخشهاي مهم هستند و تدريس مي‌كنند.

اين روزنامه در ادامه آورده است : تهديدات شبه نظاميان تنها عامل فشار بر نظام پزشكي عراق نيست؛ چرا كه از بخش‌هاي مختف بيمارستانها قوانين را رعايت نمي‌كنند و درگيريهاي مسلحانه بين پزشكان و بيماران نيز به اين مسايل افزوده است.

اين درحالي است كه پزشكان بيش از هر قشر ديگري در معرض اقدامات خشونت‌آميز قرار دارند؛ چرا كه آنها در خيابانهاي شهر مي‌گردند و مجروحان را مداوا مي‌كنند.

گارد ملي عراق توانايي حفاظت از تمام اين پزشكان را ندارد. وليد جورج، از پزشكان بيمارستان سعودي اظهار داشت: در حال حاضر شاهد بدترين وضعيت پزشكي در عراق هستيم؛ چون در هنگام عمل جراحي دو ساعته ناگهان برق قطع مي‌شود و پزشك نمي‌تواند عمل جراحي را ادامه دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

روزنامه‌ي الشرق‌الاوسط اعلام كرد: در چنين اوضاع پرآشوبي، پزشكان زمانيكه با عملهاي سخت و ناموفق روبرو مي‌شوند از سوي نزديكان بيماران مورد تهديدات مختلف قرار مي‌گيرند. اين درحالي است كه وزارت كشور عراق به تازگي اجازه‌ي حمل سلاح به پزشكان را داده است.

همچنين اين روزنامه در ادامه به مسايل و مشكلات ديگر از جمله اوضاع نامساعد اقتصادي، كمبود دارو و خرابي و قطع برق اشاره كرد؛ چرا كه بسياري از عراقي‌ها نتوانسته‌اند طي ماه‌هاي اخير داروهاي مربوط به بيماران قلب و قند را بيابند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23544

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'الشرق الاوسط: مهاجرت مجرب‌ترين پزشكان عراق به خارج به دليل مشكلات موجود در اين كشور، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016