جمعه 31 تیر 1384

انحلال مجلس آلمان و اعلام برگزاری انتخابات جديد، صداي آلمان

هورست کوهلر، رییس جمهور آلمان، مجلس نمایندگان آلمان، بوندستاگ، را منحل اعلام کرد. وی در جریان نطقی تلویزیونی همچنین اعلام نمود که انتخابات سراسری تازه آلمان حدود دو ماه دیگر در تاریخ هجدهم سپتامبر برگزار خواهد شد. به عقیده رییس جمهور آلمان برگزاری انتخابات سراسری جدید در این کشور مغایرتی با قانون اساسی ندارد.

کوهلر همچنین خاطرنشان ساخت که دولت برای انجام وظایف در پیش، نیاز به اکثریتی مطمئن و قادر به کار در مجلس داشته و از این رو برگزاری انتخاباتی تازه، بهترین خدمت به مردم آلمان در این راستا خواهد بود.

البته تصمیم نهایی در این مورد را دیوان عالی آلمان برعهده دارد. دو تن از نمایندگان مجلس آلمان اعلام کرده اند که با توجه به مخالفتشان با انحلال مجلس و غیرقانونی دانستن آن، به دیوان عالی شکایت خواهند برد.

از سوی دیگر گرهارد شرودر صدراعظم آلمان, تصمیم رییس جمهور این کشور را مورد ستایش قرار داده و اظهار داشت که اکثریت مردم آلمان خواهان برگزاری انتخاباتی تازه هستند. وی همچنین اعلام کرد که در انتخابات هجدهم سپتامبر بار دیگر به‌عنوان کاندیدای حزب سوسیال دمکرات وارد میدان خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تصمیم کوهلر در مورد انحلال مجلس و اعلام برگزاری انتخابات پیش از موعد، از سوی جناح اپوزیسیون آلمان نیز مورد استقبال قرار گرفته است.

خانم آنگلا مرکل، نامزد حزب دمکرات مسیحی آلمان برای احراز مقام صدراعظمی از مردم آلمان خواست که برگزاری انتخابات جدید را فرصتی برای آغازی نو بدانند و از این فرصت سود جویند. گیدو وستر وله رهبر حزب دمکرات آزاد آلمان نیز تصریح نمود که با این تصمیم، راه بر شروع سیاستی تازه در آلمان هموار شده است.

حزب سبزهای آلمان که در کنار حزب سوسیال دمکرات یکی از دو حزب تشکیل دهنده دولت ائتلافی است، از تصمیم کوهلر استقبال کرد. بوتیکهوفر رییس حزب سبزها در این راستا از تصمیمی سخن گفت که به نفع مردم آلمان است.

طبق آخرین نطرسنجیهای انجام شده، حزب دمکرات مسیحی و دمکرات آزاد از جناح اپوزیسیون به ترتیب از طرفداری ۴۲ درصد و ۷ درصد مردم برخوردارند و در صورت پیروزی در انتخابات در پیش، با کسب مجموعا ۴۹ درصد آرا به اکثریتی ناچیز در مجلس آلمان دست خواهند یافت. بنابر این نظرسنجیها احزاب سوسیال دمکرات و سبزها به ترتیب مورد پشتیبانی ۲۷ درصد و ۹ درصد مردم قرار دارند.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25844

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انحلال مجلس آلمان و اعلام برگزاری انتخابات جديد، صداي آلمان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016