پنجشنبه 24 شهریور 1384

انتقاد ناظران اتحادیه اروپا از انتخابات افغانستان، مهر

رئیس ناظران انتخاباتی اتحادیه اروپا در گفت وگویی اعلام کرد: انتخابات پارلمانی افغانستان در جایگزینی فرهنگ پایدار دموکراسی شکست خواهد خورد و روند رای گیری کاستی هایی خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری "مهر"، اما بونینو رئیس ناظران انتخاباتی اتحادیه اروپا در گفت وگو با روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز درباره انتخابات افغانستان که یکشنبه آینده برگزار خواهد شد گفت : تصور نمی کنم که این انتخابات زمینه را برای یک شکل قابل تایید از مناظره سیاسی و یک زندگی سالم سیاسی فراهم کند .

وی افزود که تیم وی که متشکل از 60 ناظر انتخاباتی مستقل می باشد به علت افزایش خشونتها در این کشور نتوانسته است در پنج استان از 34 استان این کشور به کار خود ادامه دهد .

رئیس ناظران اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد : این مساله مهم سیاسی است که بخشی از این کشور تحت کنترل نیستند واین مساله فراتر از ترس است . خشونتها و درگیریها مردم را می ترساند . جامعه بین المللی باید در این باره نگران باشد .

بونینو از این حقیقت که برخی از کاندیداها توسط جنگ سالاران حمایت می شوند انتقاد کرد و گفت : حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان احزاب سیاسی را مورد بی توجهی قرار داده است .

طالبان تهدید کرده است که برای مختل کردن انتخابات ، نامزدهای انتخاباتی و کسانی که قصد شرکت در رای گیری را دارند خواهد کشت .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از اوایل ماه ژوییه، شش کاندیدا در خشونت های سیاسی جان خود را از دست داده اند . در این زمان در حدود 5800 مرد و زن برای انتخابات افغانستان ثبت نام کردند .

از سویی ، دیده بان حقوق بشر نیز با انتقاد از خشونتهای اخیر در افغانستان اعلام کرد که انتخابات روز یکشنبه در فضایی از ترس و نگرانی برگزار خواهد شد .

این دیده بان بین المللی همچنین تاکید کرد : بررسی هایی که آنها پیش از انتخابات انجام دادند نشان می دهد فضایی از ترس و نگرانی در میان بسیاری از رای دهندگان و نامزدها به ویژه در مناطق دورافتاده و مناطق روستایی حاکم است .

یک مقام ژاپنی امروز اعلام کرد که توکیو ماموریت نیروهای پشتیبانی خود را در اقیانوس هند به منظور حمایت از عملیات های نظامی آمریکا در افغانستان تمدید خواهد کرد .

بنا بر این گزارش، شب گذشته در حمله نیروهای طالبان به یک ایستگاه بازرسی پلیس در استان اوروزگان سه تن از مهاجمان کشته شدند .

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از کمک 5 میلیون دلاری کانادا (4.2 میلیون دلار آمریکا ) برای برگزاری انتخابات پارلمانی در افغانستان خبر داد.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26176

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انتقاد ناظران اتحادیه اروپا از انتخابات افغانستان، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016