جمعه 4 آذر 1384

در اعتراض به طرح حمله‌ي بوش؛ كارمندان شبكه‌ي الجزيره در سراسر جهان اعتصاب كردند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يي


در اعتراض به اسناد منتشر شده توسط روزنامه‌ي انگليسي ديلي ميرر مبني بر طرح جورج بوش به توني بلر براي حمله به مقر شبكه‌ي الجزيره در قطر، تمامي كارمندان اين شبكه و تعداد زيادي از روزنامه‌نگاران عرب در مقر الجزيره، در دوحه دست به اعتصاب زدند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از روزنامه‌ي الشرق - چاپ قطر - تحصن كنندگان پلاكاردهايي را در دست داشتند كه طي آن خواهان روشن شدن حقيقت اين اسناد و عدم پنهان كردن آن شدند.

آن‌ها اظهار داشتند كه صحت اين اسناد به معناي آن است كه تمامي افرادي كه در مطبوعات مشغول فعاليتند، تهديد به قتل هستند.

تحصن‌كنندگان در حالي كه عكس طارق ايوب، از كارمندان اين شبكه كه در جريان بمباران مقر الجزيره در بغداد كشته شده بود را در دست داشتند، با سر دادن شعارهاي آزادي علوني از همكارانشان را كه در زندان‌هاي اسپانيا به سر مي‌برد و همچنين سامي الحاج، از فيلمبرداران الجزيره در گوانتانامو و رشيد والي از فيلمبرداران الجزيره در سرزمين‌هاي اشغالي را خواستار شدند.

آن‌ها در ادامه استفاده از شيوه‌هايي كه در آن حرف حق مسكوت نگه داشته مي‌شود و آزادي انديشه از روزنامه‌نگاران سلب مي‌شود را محكوم و شديدا رد كردند.

همزمان با اعتصاب كارمندان اين شبكه در مقر اصلي آن در دوحه، كارمندان ساير شعب اين شبكه در سراسر جهان نيز اعتصاب كردند. تمامي روسا و كارمندان اين شبكه با ابراز تاسف از اين طرح آمريكا اعلام كردند كه اين طرح آزادي مطبوعات در جهان را هدف قرار داده بود.

رياست شبكه‌ي الجزيره همچنين درصدد است تا نشست اضطراري با توني بلر، نخست وزير انگليس و روساي تحريريه‌ي روزنامه‌ها و موسسات اطلاع‌رساني لندن برگزار كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنين اين شبكه هفته‌ي آينده را "هفته‌ي الجزيره و آزادي بيان" اعلام مي‌كند تا صداي كارمندان خود را به تمامي مطبوعات جهان برساند.

الجزيره در بيانيه‌اي آورده است: اگر اين اسناد معتبر باشد، دولت‌هاي آمريكا و انگليس بايد موضع‌گيري‌هايشان را در اين باره توضيح دهند.

سازمان خبرنگاران بدون مرز نيز با محكوم كردن اين طرح بوش و بلر، توضيحات كافي را در اين خصوص خواستار شد.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27577

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'در اعتراض به طرح حمله‌ي بوش؛ كارمندان شبكه‌ي الجزيره در سراسر جهان اعتصاب كردند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016