یکشنبه 11 دی 1384

عبدالحليم خدام از تشكيلات حزب بعث اخراج شد، ايرنا

دمشق ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۰/۱۱‬

رهبري قومي حزب بعث (بالاترين مرجع تصميم‌گيري حزب) روز يكشنبه اعلام كرد كه اين حزب، "عبدالحليم خدام" عضو رهبري ملي اين حزب را از تشكيلات خود اخراج كرد، زيرا او مايه‌ي ننگ حزب بعث است.

رهبري قومي حزب بعث در بيانيه‌يي كه نسخه‌يي از آن در اختيار دفتر ايرنا قرار گرفت، افزود: در حالي كه سوريه به سبب دفاع از مطالبات و حقوق اعراب در معرض فشارهاي فزاينده‌ي خارجي به سركردگي آمريكاست، خدام با اظهاراتش در شبكه‌ي ماهواره‌يي "العربيه" به دشمنان سوريه پيوست.

خدام جمعه شب در مصاحبه با خبرنگار العربيه در پاريس، دولتمردان سوري را به باد انتقاد گرفت و مدعي شد كه "بشار اسد" رييس جمهوري اين كشور، "رفيق الحريري" را به مرگ تهديد كرده بود.

رفيق الحريري، نخست وزير پيشين لبنان بهمن ماه گذشته در انفجاري جان باخت.

وي همچنين گفت كه نيمي از مردم سوريه زير خط فقر به سر مي‌برند و نيمي ديگر به موازات خط فقر زندگي مي‌كنند. مردم سوريه آزادي ندارند و تشكيلات امنيتي بر زندگي آنان مسلط است.

در بيانيه‌ي حزب بعث آمده است: دشمنان سوريه، خدام را به مزدوري گرفتند تا بتوانند به اهداف شوم خود برسند و سياستهاي سلطه جويانه را در منطقه عملي كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رهبري قومي حزب بعث تاكيد كرد: دشمنان، ترور "رفيق الحريري" نخست وزير پيشين لبنان را بهانه‌يي براي اعمال فشار بر سوريه قرار دادند.

بيانيه‌ي تشكيلات رهبري حزب بعث متذكر شد: زماني كه خدام خود را خارج از قدرت ديد، به انتقام جويي پرداخت و از پاريس، عليه سوريه دروغ پردازي كرد در حالي كه او نخستين مانع در برابر اصلاحات در سوريه بود.

عبد الحليم خدام كه در خردادماه گذشته و در دهمين كنگره‌ي كشوري حزب بعث سوريه از تشكيلات رهبري كشوري اين حزب كنار زده شد، با فرمان اسد در اواخر تيرماه، تمامي پستهاي سياسي خود را از دست داد.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28186

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عبدالحليم خدام از تشكيلات حزب بعث اخراج شد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016