پنجشنبه 13 بهمن 1384

وزيران حزب‌الله و جنبش امل تصميم به بازگشت به هيات دولت لبنان گرفتند، ايرنا

بيروت، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۱/۱۳‬

پنج تن از وزيران منسوب به حزب‌الله و جنبش امل لبنان شامگاه پنجشنبه تصميم گرفتند به تعليق عضويت خود در هيات وزيران اين كشور پايان دهند و در نشست‌هاي كابينه شركت كنند.

وزيران امور خارجه، كشاورزي، انرژي، كار و بهداشت لبنان از نيمه دوم آذر ماه گذشته در اعتراض به موافقت دولت اين كشور با تشكيل دادگاه بين‌المللي براي محاكمه عاملان ترور "رفيق حريري" در نشست‌هاي اين كابينه شركت نكردند.

به گفته‌ي امل و حزب‌الله، بر اساس توافق اوليه قرار بود تصميم‌گيري در باره‌ي مسايل مهم و سرنوشت ساز لبنان از راه تفاهم ميان همه اعضاي هيات دولت انجام گيرد در حالي كه اكثريت كابينه بر اساس ملاك "اقليت و اكثريت" عمل كرد.

سيد حسن نصرالله نيز به تازگي خواستار آن شد كه هيات دولت لبنان بيانيه‌اي صادر كند كه در آن تاكيد شود "مقاومت يك گروه شبه نظامي نيست".

منابع خبري لبنان پنجشنبه شب اعلام كردند كه لغو تعليق عضويت وزيران حزب‌الله و امل و تصميم آنان براي شركت در نشست‌هاي كابينه در پي سخنان امروز "فواد سنيوره" نخست وزير اين كشور صورت گرفت.

وي امروز با ارزشمند خواندن نقش مقاومت گفت: ما براساس بيانيه كاري هيات دولت كه مجلس آن را تصويب كرد، خود را متعهد به حمايت از مقاومت مي‌دانيم و از همه لبناني‌ها و اعراب در ياري رساندن به اين مقاومت قدرداني مي‌كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سنيوره سه‌شنبه شب هفته جاري براي چهارمين بار با سيد حسن نصرالله ديدار و راه‌هاي دستيابي به حل مشكلات سياسي ناشي از تعليق عضويت وزيران حزب الله و جنبش امل تبادل نظر كرده بود.

وي پس از اين ديدار با سودمند ارزيابي كردن اين ديدار و تاكيد بر ادامه رايزني‌هاي سياسي اظهار داشت: هنوز درها بسته نشده و همه مشكلات قابل حل است و ما راهي جز توافق پيش رو نداريم.

سنيوره افزود: وزيران جنبش امل و حزب الله از كابينه خارج نمي‌شوند و ديدارها و رايزني‌ها با همه طرف‌ها براي دستيابي به راه حل متوقف نشده است.

حزب‌الله ‪ ۱۴‬نماينده در مجلس و ‪ ۲‬وزير در كابينه و امل ‪ ۱۵‬نماينده در مجلس و ‪ ۳‬وزير در كابينه لبنان دارد.

اين كابينه به رياست فواد سنيوره از هواداران افكار و انديشه‌هاي رفيق حريري نخست وزير پيشين لبنان ‪ ۲۵‬تير ماه گذشته تشكيل شد.

حريري بهمن ماه گذشته به همراه ‪ ۲۱‬نفر ديگر در انفجاري بزرگ در غرب بيروت كشته شد.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28682

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزيران حزب‌الله و جنبش امل تصميم به بازگشت به هيات دولت لبنان گرفتند، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016