دوشنبه 17 بهمن 1384

معرفي نخست وزير عراق به روز شنبه موكول شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي


ايلاف به نقل از سياستمداران عراقي نوشت: اختلاف ميان گروه‌هاي سياسي فهرست ائتلاف يكپارچه عراق تعيين نخست‌وزير را به روز شنبه‌ي آينده موكول كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اين مقامات اظهار داشتند: اختلاف ميان گروههاي سياسي فهرست ائتلاف يكپارچه موجب شد تا انتخاب نامزد نهايي نخست‌وزيري عراق به تاخير افتاده و به روز شنبه موكول شود كه ظاهرا اين امر به معناي تاخير در تشكيل دولت جديد است.

به گفته‌ي سياستمداران، عدم توافق نظر رهبران فهرست پيروز انتخابات اخير عراق بر سر تعيين نامزد نخست وزيري و مخالفت با نامزدهاي معرفي شده، نگراني‌هايي را ايجاد كرده است كه ممكن است خساراتي را به پيكره اين فهرست كه توانسته است 128 كرسي را در پارلمان جديد كسب كند، وارد آورد.

نامزدهاي احراز پست نخست‌وزيري شامل ابراهيم جعفري، نخست وزير فعلي از حزب اسلامي الدعوه، عادل عبدالمهدي، معاون رييس جمهور از مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق، نديم الجابري، نماينده‌ي پارلمان از حزب اسلامي الفضيله و حسين الشهرستاني، معاون رييس پارلمان از شيعيان مستقل است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مقامات عراق اظهار داشتند كه درخواست تاخير در انتخاب نامزد نهايي از سوي سعيد عبدالعزيز حكيم، رييس مجلس اعلاي انقلاب اسلامي و چند ساعت بعداز تهديد حزب الفضيله مبني بر صرف نظر از نامزدي مطرح شد. حزب اسلامي الفضيله در طول مذاكرات درخواست كرد تا انتخاب نامزد نهايي به روز يكشنبه موكول شود و تهديد كرد كه در غير اين صورت نامزد اين حزب را از رقابت خارج مي‌كند. به اين ترتيب سيد عبدالعزيز حكيم نيز به منظور حفظ يكپارچگي فهرست و جلوگيري از بروز اختلاف اين مساله را به روز شنبه آينده موكول كرد.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28729

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معرفي نخست وزير عراق به روز شنبه موكول شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016