پنجشنبه 27 بهمن 1384

۲۰۰‬ تن از هواداران "اوج‌آلان" در شهر آداناي تركيه دستگير شدند، ايرنا

آنكارا، ايرنا ‪۸۴/۱۱/۲۷‬

پليس شهر آدانا در جنوب تركيه روز پنجشنبه بيش از ‪ ۲۰۰‬تن از هواداران "عبدالله اوج‌آلان" رهبر زنداني حزب كارگران كرد تركيه (پ.ك.ك.) را دستگير كرد.


به گزارش پايگاه اينترنتي "مليت" اين عده در جريان تظاهرات گروه كثيري از هواداران "اوج آلان" در سالروز دستگيري وي، در شهر آدانا كه با سر دادن شعارهايي در حمايت از اوج آلان خواهان آزادي وي شده بودند، دستگير شدند.

در جريان اين تظاهرات كه موجب بروز درگيري و خشونت بين تظاهركنندگان و ماموران امنيتي شد، معاون رييس پليس آدانا و يك كميسر پليس زخمي شدند.

در پي اين حادثه پليس آدانا بيش از ‪ ۲۰۰‬تن از تظاهركنندگان را دستگير كرد.

روز گذشته نيز هواداران اوج آلان در شهرهاي شانلي عرفا و مرسين در حمايت از وي تظاهرات كردند، اصناف و پيشه وران شهرهاي آغري، وان و دوغوبيازيت واقع در شرق و حكاري واقع در جنوب شرق تركيه نيز به عنوان اعتراض به زنداني بودن اوج آلان مغازه‌ها و اماكن كسب خود را تعطيل كرده و بر سر كار خود حاضر نشدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"اوج‌آلان" در سال ‪ ۱۹۹۹‬ميلادي پس از دستگيري در "كنيا" و انتقال به تركيه به اتهام خيانت به وطن محاكمه و به مجازات اعدام محكوم شد.

تركيه در راستاي همگرايي با اتحاديه اروپا در سال ‪ ۲۰۰۳‬ميلادي مجازات اعدام را لغو كرد و مجازات عبدالله اوج‌آلان را به حبس ابد كاهش داد.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28859

فهرست زير سايت هايي هستند که به '۲۰۰‬ تن از هواداران "اوج‌آلان" در شهر آداناي تركيه دستگير شدند، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016