یکشنبه 7 اسفند 1384

اسماعيل هنيه: حماس با اسرائيل به‌‏طور مرحله‌‏اي صلح مي‌‏كند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

ايلنا, گروه بين‏الملل: نخست‌‏وزير فلسطين براي نخستين‌‏بار از صلح با اسرائيل سخن گفت.
آسوشيتدپرس گزارش داد: «اسماعيل هنيه نخست‌‏وزير فلسطين اعلام كرد كه جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) و پيروز انتخاب پارلماني فلسطين در صورتي كه اسرائيل به مرزهاي 1967 عقب‌‏نشيني كند، با تل‌‏آويو به طور مرحله‌‏اي صلح مي‌‏كند. اين نخستين‌‏باري است كه حماس متعهد به نابودي اسرائيل درباره روند صلح با اسرائيل صحبت مي‌‏كند. همچنين هنيه به اينكه حماس اسرائيل را به رسميت بشناسد هيچ اشاره‌‏اي نكرد و درباره مرزهاي آينده فلسطين چيزي نگفت.»
بنابراين گزارش، تل‌‏آويو شرايط تعيين شده از سويي هنيه براي روند صلح مبني بر عقب‌‏نشيني كامل اسرائيل از كرانه‌‏باختري و بيت‌‏المقدس ‌‏رقي و همچنين بازگشت تمام پناهندگان فلسطيني به وطن را رد كرده است و حماس نيز پس از پيروزي در انتخابات پارلماني اعلام كرد كه خلع‌‏سلاح نمي‌‏شود. هنيه در مصاحبه‌‏اي با روزنامه «واشنگتن‌‏پُست» تأكيدكرد كه اگر اسرائيل تا مرزهاي 1967 عقب بنشيند، به طور مرحله‌‏اي با اسرائيل مذاكره صلح مي‌‏كند. هنيه گفت: «ما با يهوديان هيچ دشمني نداريم، ما نمي‌‏خواهيم آنها را به دريا بياندازيم. همه آنچه كه ما در پي آن هستيم، آن است كه آنها سرزمين ما را به ما پس بدهند و به هيچ‌‏كس صدمه‌‏اي نزنند.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: «ما هيچ تمايلي به ورود به دايره خشونت نداريم، اگر صلح حقوق ما را به ما پس دهد، بنابراين صلح گزينه خوبي است.»
هنوز اسرائيل كه بر عدم مذاكره با دولت جديد فلسطين به رهبري حماس تأكيد كرده است، هيچ اظهارنظري درباره صحبت‌‏هاي هنيه ارائه نكرده است.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/29018

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اسماعيل هنيه: حماس با اسرائيل به‌‏طور مرحله‌‏اي صلح مي‌‏كند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016