چهارشنبه 2 فروردین 1385

خالد مشعل: حماس سلاح مقاومت را كنار نمي‌گذارد، ايسنا

- بوش نبايد اشتباهات خود را بدتر كند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي


خالد مشعل امروز (چهارشنبه) بار ديگر تاكيد كرد، حماس به مبارزه‌ي مسلحانه با رژيم‌صهيونيستي ادامه خواهد داد و خطاب به دولت آمريكا اعلام كرد، سياست‌هاي اين كشور در خاورميانه موجب تشديد تروريسم در منطقه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) خالد مشعل، رييس دفتر سياسي حماس در گفت‌وگو با خبرگزاري رويتر در ابوظبي افزود: اسراييل با اشغالگري نمي‌تواند به ثبات برسد. اسراييل بايد انتخاب كند. اين پيامي است كه آنها بايد بفمهند.

وي كه با هدف جلب حمايت‌هاي مالي و سياسي راهي كشورهاي عربي شده است، اظهار داشت: سلاح مقاومت قانوني است. تمامي گزينه‌هاي مقاومت براي مردم و احزاب فلسطيني از جمله حماس وجود دارد.

مشعل در ادامه اعلام كرد، به رهبران كشورهاي عرب گفته است كه دولتي كه گروه او رهبري آن را برعهده خواهد داشت، سالانه به بودجه‌اي بالغ بر‌٧٥/١ ميليارد دلار نياز دارد و ابراز اطمينان كرد كه آنها در اين زمينه به حماس كمك خواهند كرد.

رهبر حماس در ادامه اظهارات خود گفت: ماداميكه اشغالگري اسراييل در خاك فلسطين ادامه يابد و سياست‌هاي آمريكا غرض‌ورزانه باشد، آنچه آنها تروريسم مي‌نامند و از آن بيم دارند، شديدتر خواهد شد؛ چراكه اشتباهات آمريكا در زمينه‌ي سياست خارجي همانند نفتي است كه بر آتش بريزند.

خالد مشعل صريحا اعلام كرد كه پيام وي براي جورج بوش، رييس جمهوري آمريكا اين است كه نبايد اشتباهات خود را بدتر كند.

وي تاكيد كرد كه برقراري صلح و آرامش در خاورميانه مستلزم آن است كه آمريكا سياست بي‌طرفانه‌اي را اتخاذ كند كه حق تمامي گروه‌هاي درگير در اين اختلافات به يك نسبت رعايت شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مشعل بار ديگر اعلام كرد، حماس هرگز تحت فشارهاي بين‌المللي اسراييل را به رسميت نخواهد شناخت، مگر آنكه اسراييل مجبور به تغيير موضع خود در قبال حقوق فلسطين شود.

وي در اين‌باره افزود: اين غيرقانوني است كه قرباني تحت فشار خارجي، قاتل و اشغالگر خود را به رسميت بشناسد.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/29414

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خالد مشعل: حماس سلاح مقاومت را كنار نمي‌گذارد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016