جمعه 4 فروردین 1385

رامسفلد: نيروهاي آمريكايي به احتمال زياد تا ۲۰۰۹ در عراق مي‌مانند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يي


رامسفلد تاكيد كرد: نيروهاي آمريكايي به احتمال زياد تا سال 2009 در عراق باقي مي‌مانند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري عراق، دونالد رامسفلد، وزير دفاع آمريكا در يك كنفرانس مطبوعاتي اظهار داشت: به احتمال زياد نيروهاي آمريكايي تا سال 2009 در عراق باقي مي‌مانند و حضور آنها تا اين تاريخ با هدف آموزش و تجهيز نيروهاي امنيتي عراق صورت مي‌گيرد.

وي خاطر نشان كرد كه هيچ پيشنهاد و درخواستي از سوي فرماندهان آمريكايي در عراق مبني بر كاهش نيروها دريافت نكرده است ولي چنانچه توانمندي نيروهاي امنيتي در زمينه كنترل نظم و امنيت در عراق به حدي برسد كه بتوانند مسووليت‌هاي امنيتي كشور را برعهده بگيرند نيروهاي آمريكايي نيز به طور تدريجي از اين كشور خارج خواهند شد.

وي با اشاره به درخواست‌هاي مطرح شده مبني بر استعفايش همزمان با سومين سالگرد جنگ آمريكا عليه عراق اين امر را بعيد دانست و افزود: اين مسايل بيش از پنج سال است كه مطرح مي‌شود ولي من با جديت به كار خود ادامه مي‌دهم.

از سوي ديگر روزنامه‌ي الاهرام -چاپ مصر- نيز در خبري آورده كه هري ريد، رهبر جناح دموكرات‌ها در سناي آمريكا بار ديگر از عملكرد جورج بوش، رييس جمهور آمريكا انتقاد كرده است.

وي در گفت‌وگو با خبرگزاري آسوشيتدپرس تاكيد كرد: آمريكا در عراق با يك شكست سه جانبه روبرو شده است كه شامل شكست نظامي، اقتصادي و سياسي است.

وي افزود: به رغم تمامي اقدامات تمامي وضعيت امنيتي عراق همچنان نامناسب است، كاهش توليد نفت و برق نيز نشانه و ركود اقتصادي اين كشور است و عدم نتيجه گيري از تلاش‌ها براي تشكيل دولت جدد نيز شكست در زمينه سياسي محسوب مي‌شود.

وي بار ديگر از بوش به دليل حضور در ايالت‌هاي مختلف آمريكا و ميان اظهارات در دفاع از سياست‌هايش در زمينه جنگ عليه عراق انتقاد كرد.

سناتور دموكرات آمريكا خاطرنشان كرد: كاندوليزا رايس، وزير امور خارجه‌ي آمريكا كه خود را مسوول ديپلماتيك آمريكا مي‌داند چرا نبايد در حال حاضر در خاورميانه حضور داشته باشد و نيروهاي سياسي عراق را جهت تشكيل دولت جديد تشويق كند و چرا بوش نبايد از اين فرصت براي انجام نشست با رهبران خاورميانه جهت كمك به تشكيل دولت عراق استفاده كند؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي اوضاع عراق را با توجه به كشته شدن روزانه حدود 50 تن در اين كشور به جنگ داخلي توصيف كرد.

جمعي از اعضاي سنا نيز از تركيه خواستند تا تمامي تلاش خود را براي حل بحران سياسي در عراق و رسيدن به راه حل مسالمت‌آميز جهت تشكيل دولت متحد ملي در اين كشور به كار گيرد.

جاون وارنر، رييس كميته‌ي نيروهاي صلح در سنا بعد از ديدار با رجب طيب اردوغان، نخست وزير تركيه اظهار داشت: وقوع جنگ داخلي در عراق بحراني براي تمام منطقه محسوب مي‌شود و هم اكنون زمان آن فرا رسيده كه تركيه به ياري مردم عراق بشتابد تا دولت متحد ملي در اين كشور هرچه سريع‌تر تشكيل شود.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/29435

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رامسفلد: نيروهاي آمريكايي به احتمال زياد تا ۲۰۰۹ در عراق مي‌مانند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016