چهارشنبه 16 فروردین 1385

هجدهمين جلسه محاکمه صدام، صدام وزارت كشور عراق را به قتل هزاران زنداني متهم كرد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران


ايلنا،‌‏ گروه بين‌‏الملل: جلسه دادگاه محاكمه صدام كه از صبح‌‏امروز آغاز شده است براي تنفس ظهر امروز فعاليت خود را متوقف كرد.
پايگاه خبري «ايلاف» گزارش داد: «صدام در جلسه امروز محاكمه خود گفت كه ‌‏هم‌‏اكنون تانك‌‏هاي آمريكائي در اطراف مقر دادگاه مستقر هستند. رئيس‌‏جمهوري مخلوع عراق با متهم كردن وزارت كشور كنوني عراق به قتل هزاران عراقي پس از شكنجه آنها،‌‏ درباره قتل 148 نفر در روستاي الدجيل پس از ترور ناكام وي در سال 1982 ميلادي گفت كه در جريان اين ترور تعدادي از همراهانم از جمله چند خلبان به قتل رسيدند و خود مسؤوليت برچيدن مزارع و كشتزارهاي روستاي الدجيل را برعهده مي‌‏گيرد.»
بنابراين گزارش، صدام با ترديد در قتل 28 نوجوان در ماجراي روستاي الدجيل، در برابر اين اتهام كه جنازه‌‏هاي افراد اعدام شده در اين ماجرا به خانواده‌‏هاي آنان تحويل داده نشده است، ‌‏گفت: «من رئيس‌‏جمهورم و نه مالك قبرستان.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي كه با ممانعت قاضي دادگاه روبه‌‏رو شده بود، خطاب به قاضي گفت: «شايد تو از «بيان جُبُر صولاغ وزير كشور كنوني بترسي، اما نه من از وي مي‌‏ترسم و نه حتي سگ من.»
قاضي دادگاه همچنين درخواست صدام براي به‌‏كارگيري كارشناسان بين‌‏المللي در زمينه تشخيص امضاهاي وي را رد كرد. دادگاه امروز صدام كه هجدهمين جلسه بود، در ميان تدابير شديد امنيتي و حضور پررنگ نيروهاي پليس و گارد ملي برگزار شد. نيروهاي امنيتي عراقي پل «الجمهوريه» و «الستك» منتهي به منطقه سبز كه دادگاه صدام در آن واقع است، را بستند و رفت و آمد خودروها را ممنوع اعلام كردند.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/29546

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هجدهمين جلسه محاکمه صدام، صدام وزارت كشور عراق را به قتل هزاران زنداني متهم كرد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016