جمعه 18 فروردین 1385

محکوميت يک فعال سياسي سوري به ۱۲ سال زندان، سازمان عفو بين‌‏الملل: لكه ننگ ديگري به تاريخ دمشق وارد شد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران


ايلنا, گروه بين‌‏الملل: سازمان عفو بين‌‏الملل بار ديگر سوريه را به نقض حقوق بشر متهم‌‏كرد.
آسوشيتدپرس گزارش داد: «سازمان عفو بين‌‏الملل در بيانيه‌‏اي دستگيري يكي از فعالان سياسي و حقوق‌‏بشر در سوريه را لكه ننگ ديگري براي تاريخ كشوري دانست كه حقوق بشر در آن رعايت نمي‌‏شود.»
در اين بيانيه كه يك روز پس از محكوميت «رياد درار» يكي از فعالان كُرد حقوق‌‏بشر به اتهام نشر اكاذيب به 5 سال زندان و «عبدالساتر قطان» يكي از اعضاي سياسي مسلمان سوريه به 12 سال زندان منتشر شده است، آمده است كه دولت روسيه بايد به سرعت تمامي زندانيان سياسي خود را آزاد كند.
«ظهير جان محمد» مدير بخش خاورميانه و آفريقاي‌‏شمالي سازمان عفو بين‌‏الملل گفت كه دستگيري و محكوميت اين دو تن در سوريه باعث شد كه لكه ننگ ديگري بر سوريه و دولت بشار اسد وارد شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بنابراين گزارش، سازمان عفو بين‌‏الملل تاكنون بارها دولت سوريه را به نقض حقوق بشر و شكنجه و رفتار نامناسب با زندانيان محكوم كرده است. از زمان به قدرت رسيدن «بشار اسد» رئيس‌‏جمهوري سوريه در سال 2000 ميلادي تاكنون، صدها تن از زندانيان سياسي آزاد شدند ولي هنوز سوريه از سوي سازمان‌‏هاي جهاني مورد انتقاد قرار دارد.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/29565

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محکوميت يک فعال سياسي سوري به ۱۲ سال زندان، سازمان عفو بين‌‏الملل: لكه ننگ ديگري به تاريخ دمشق وارد شد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016