دوشنبه 21 فروردین 1385

دادگاه نظامي سوريه، لايحه‌ اتهامات "عبدالحليم خدام" را اعلام كرد، ايرنا

دمشق ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۱/۲۱‬

دادگاه نظامي سوريه لايحه‌ي اتهامات "عبدالحليم خدام" معاون سابق رييس جمهوري اين كشور را ارايه كرد.

خدام كه تابستان گذشته در دهمين كنگره‌ي حزب بعث سوريه در دمشق از تمامي سمت‌هاي حزبي و دولتي كنار گذاشته شد، در آخرين روز سال ‪ ۲۰۰۵‬ميلادي در مصاحبه با تلويزيون ماهواره‌يي "العربيه" به نظام حاكم بر كشورش تاخت و شماري از اتهامات را متوجه مسوولان ارشد آن ساخت.

نشريه‌ي الكترونيكي "اخبار سوريه" روز دوشنبه اين لايحه را كه در هفت بند تنظيم شده، منتشر كرد و نوشت: برقراري ارتباطات مخفيانه با دشمن و تحريك بيگانگان براي حمله به سوريه، سنگين‌ترين اتهام وارد بر خدام است كه مي تواند او را به حبس ابد همراه با اعمال شاقه محكوم سازد.

نسبت دادن اتهاماتي به دولت، مخدوش كردن وجهه‌ي دولت سوريه، مختل‌سازي روابط سوريه با كشورهاي جهان، انتشار اطلاعات دروغ، توطئه‌ي براي سرنگوني نظام حاكم از ديگر اتهامات وارد بر خدام است كه به اخبار سوريه به آن اشاره كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بنابراين گزارش، لايحه‌ي اتهامات دادگاه نظامي سوريه عليه خدام ارتباطي به پرونده فساد مالي او ندارد كه در دادگاه‌هاي مربوط تحت بررسي است .

دولت سوريه در شكواييه‌يي از خدام، او را به اختلاس در اموال دولتي، فرار مالياتي، فساد اداري و سوء استفاده از سمت‌هاي دولتي متهم كرد.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/29593

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دادگاه نظامي سوريه، لايحه‌ اتهامات "عبدالحليم خدام" را اعلام كرد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016