پنجشنبه 8 تیر 1385

ابراز نگرانی عنان از تحولات اخير در خاورميانه، ايرنا

تهران ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۴/۰۸‬

"كوفي عنان" دبيركل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه نگراني خود را از تحولات اخير در خاورميانه اعلام داشت و در تماسي تلفني با رهبران منطقه از آنان خواست خويشتنداري كرده و وضعيت را آرامش بخشند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از نيويورك ، كوفي عنان در جمع خبرنگاران نسبت به آزادي سرباز اسرائيلي كه روز يكشنبه دستگير شده است، اظهار اميدواري كرد.

اين درحالي است كه "هند خوري" سفير تشكيلات خودگردان فلسطين چهارشنبه‌شب در پاريس اعلام كرد: نظامي اسرائيلی ربوده‌شده، زنده و سالم است.

خوري با بيان اين مطلب افزود: عمليات‌گسترده و تلافي‌جويانه ارتش اسرائيل به نوار غزه اوضاع منطقه را وخيمتر و پيچيده‌تر كرده است.

وي اظهار داشت كه "محمود عباس" رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين نيزخواستار آزادي وي شده است.

"گيلاد شاليت" نظامي ‪ ۲۰‬ساله اسرائيلي كه مليت فرانسوي دارد، يكشنبه گذشته در حمله گروهي از مبارزان فلسطيني به يك ايستگاه كنترل و بازرسي اسرائيل در منطقه نوار غزه ربوده شد. در اين حمله دو نظامي اسرائيل و دو مبارز فلسطيني نيز كشته شدند.

در همين حال، نيروي هوايي اسرائيل روز چهارشنبه با پخش اطلاعيه- هايي ساكنان فلسطيني شمال غزه را به ترك خانه‌هايشان فراخواند.

در اين اطلاعيه‌ها به زمان آغاز عمليات اشاره‌اي نشده اما ارتش اسرائيل صبح چهارشنبه بخش جنوبي نوار غزه را درچارچوب عملياتي براي يافتن يك سرباز ربوده شده به اشغال درآورد.

يك مقام بلندپايه اسرائيلي به خبرنگار خبرگزاري فرانسه گفت كه "امير پرز" وزير جنگ موافقت خود را با ادامه عمليات در نوار غزه اعلام كرده است.

اين مقام كه خواست نامش فاش نشود، افزود: احتمالا در ساعت‌هاي آينده نيروهاي جديد اسرائيلي وارد نوار غزه شوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در همين حال، دولت قطر در ادامه واكنش‌هاي اعتراض‌آميز كشورها و سازمان‌هاي اسلامي به حمله گسترده و خونين ارتش اسرائيل به نوار غزه با انتشار بيانيه‌اي از كميته چهارجانبه خواست با عمل به مسئوليتهاي خود، هرچه زودتر تدابيري موثر براي حمايت از فلسطينيان و پايان دادن به يورش نظامي اسرائيلی ها به نوار غزه اتخاذ كند.

در بيانيه دولت قطر آمده است: اسرائيل با اقدامات خود تلاش مي‌كند دور جديدي از خشونت در منطقه به راه اندازد تا چشم‌اندازهاي صلح را نابود كند.

آمريكا، اتحاديه اروپا، سازمان ملل متحد و روسيه كميته چهارجانبه را تشكيل مي‌دهند.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30776

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ابراز نگرانی عنان از تحولات اخير در خاورميانه، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016