یکشنبه 1 مرداد 1385

وزير اطلاع‌رسانی سوريه: در صورت پيشروی اسراييل در خاک لبنان، سوريه وارد جنگ می‌شود، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يی

وزير اطلاع رسانی سوريه اعلام کرد: در صورت پيشروی نيروهای زمينی اسراييل در خاک لبنان، سوريه نيز وارد جنگ اسراييل - لبنان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاری رويتر، محسن بلال، وزير اطلاع رسانی سوريه در گفت‌وگو با روزنامه‌ی اسپانيايی آ.ب‌.ث گفت: اگر اسراييل به حملات زمينی ادامه داده و به ما نزديک شود، سوريه آرام نمی‌نشيند و داخل اين جنگ خواهد شد.

ابن در حالی است که جنگنده‌های اسراييلی برای دومين روز متوالی تمام اماکن مذهبی جنوب لبنان و در راس آن مساجد را هدف قرار می‌دهند.

خبرنگار الجزيره گفت: جنگنده‌های اسراييلی شب گذشته مسجد صور را هدف قرار دادند و پيش از آن مسجد برج البراجنه و امروز مسجد الزهراء در قلب صور را هدف قرار دادند و منجر به کشته و زخمی شدن هفت غير نظامی شدند.

وی تاکيد کرد، بسياری از مردم روستاهای اطراف لبنان به اماکن مذهبی چون کليسا و مسجد پناه برده‌اند و حملات جنگنده‌های اسراييلی نيز از شب گذشته تاکنون به اين اماکن متمرکز شده است، به همين دليل احتمال افزايش آمار تلفات لبنانی‌ها بسيار زياد است.

جنگنده‌های اسراييلی هم چنين مناطق جنوبی صيدا و سهل البقاع را هدف حملات موشکی قرار دادند که در اين حملات سه کارخانه‌ی بزرگ اين شهر از جمله کارخانه‌ی نساجی مورد هدف قرار گرفت و منجر به آتش سوزی‌های گسترده شد.

درگيری‌های حزب‌الله لبنان و نيروهای ويژه‌ی اسراييلی در مناطق عيترون، مارون الراس و مروحين نيز هم چنان ادامه دارد و بر اساس اطلاعات دقيق، در اين درگيری‌ها آنطوری که حزب‌الله لبنان نيز آن را تاييد کرده است بيش از ‌۲۵ سرباز اسراييلی کشته و زخمی شده‌اند و پنج تانک اسراييل منهدم شده‌اند.

منطقه‌ی مارون الراس برای اسراييل و حتی حزب‌الله لبنان بسيار استراتژيک محسوب می‌شود به طوری که درگيری‌ها در اين منطقه به مدت سه روز است که هم چنان ادامه دارد و گاهی تانک‌ها اسراييل تا چند کيلومتری اين منطقه وارد می‌شوند اما پس از آن توسط نيروهای مقاومت اسلامی خارج می‌شوند. هم‌چنين نظاميان اسراييلی از روستای مروحين خارج شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرنگار اين شبکه خبری هم چنين تاکيد کرد: ‌حزب‌الله لبنان نيز شهر حيفا، کرمئيل و سهل الحوله را هدف قرار داده است و بر اساس اطلاعات رسيده تاکنون در حمله موشکی حزب‌الله به حيفا ‌۱۰ تن زخمی و کشته شده‌اند که تعداد کشته‌ها چهار تن گزارش شده است. اين در حالی است که حملات موشکی شب گذشته‌ی حزب‌الله به حيفا ‌۳۹ کشته و زخمی بر جای گذاشته است. در اين حملات، حزب‌الله لبنان به مناطق شمالی اسراييل بيش از ‌۱۵۰ موشک شليک کرد.

صدای آژير‌های خطر در منطقه زيفرون ياکوف واقع در ‌۶۰ کيلومتری مرزهای لبنان نيز لحظاتی پيش شنيده شد اما تاکنون گزارشی از وقوع حملات موشکی در اين منطقه به دست نيامده است.

بر اساس اطلاعات دقيق بدست آمده، تعداد سربازان اسراييلی در مناطق مرزی لبنان لحظه به لحظه افزوده‌تر می‌شود و اين خود بيانگر آن است که اسراييل برای انجام يک عمليات زمينی گسترده خود را آماده می‌کند.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31059

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير اطلاع‌رسانی سوريه: در صورت پيشروی اسراييل در خاک لبنان، سوريه وارد جنگ می‌شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016