دوشنبه 16 مرداد 1385

ساينس مانتيور: کوبا پس از کاسترو تغيير چندانی نخواهد کرد، ايرنا

تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۰۵/۱۶‬

آمريکا که از چهار دهه پيش برای براندازی حکومت "فيدل کاسترو" حتی از طريق دخالت نظامی تلاش می‌کند اميدوار بود غيبت سياسی رهبر کوبا زمينه تغييرات عمده در اين کشور را فراهم کند اما کارشناسان معتقدند آرزوی کاخ سفيد عملی نخواهد شد.

روزنامه "کريسشن ساينس مانيتور" روز دوشنبه نوشت: برخی تحليلگران معتقدند اگر قدرت در اختيار "رائول کاسترو" برادر رهبر کوبا نيز قرار گيرد تغييرات چندانی در سياست‌های اين کشور رخ نخواهد داد.

اين روزنامه افزود: با توجه به اينکه جايگاه اجتماعی رائول مانند فيدل برجسته نيست بسياری از ناظران اميدوارند نظام اقتصادی کوبا را بازتر کرده و دشمنی‌ها با آمريکا را کاهش دهد.

ساينس مانيتور نوشت: هرچند رائول فقط از چندی پيش در عرصه عمومی مطرح شده اما تحليلگران معتقدند هر دو برادر از زمان برنامه‌ريزی برای انقلاب کوبا تاکنون همراه يکديگر هميشه در تمامی عرصه‌ها حضور داشته‌اند.

"اگر رائول به رهبر دائمی کوبا تبديل شود با توجه با سابقه اجرايی و همراهی هميشگی با کاسترو، همان وضع کنونی ادامه خواهد يافت هرچند شايد در نهايت مجبور شود زير فشارهای بين‌المللی و داخلی، اقتصاد کوبا را بازتر کند که اين تغيير از نظر آمريکا بسيار جزيی قلمداد خواهد شد."
از سوی ديگر درپی کناره‌گيری موقت "فيدل کاسترو" از صحنه سياسی کوبا برای امور درمانی، وزير امور خارجه آمريکا سعی دارد از اين فرصت برای تشديد مداخله واشنگتن در امور داخلی هاوانا بهره‌برداری کند.

"کاندوليزا رايس" جمعه گذشته، حمايت آمريکا را از براندازی حکومت کوبا تکرار کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پس از اعلام خروج موقت کاسترو از قدرت در هفته گذشته و مداخله رييس جمهوری آمريکا با عنوان درخواست از مردم کوبا برای شورش، اين کشور در حالت آماده باش غير رسمی قرار گرفته است.

رهبر ‪ ۸۰‬ساله کوبا به‌گفته رسانه‌های اين کشور به بيماری گوارشی مبتلا شده و به عمل جراحی و استراحت طولانی نياز دارد.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31241

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ساينس مانتيور: کوبا پس از کاسترو تغيير چندانی نخواهد کرد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016