شنبه 8 مهر 1385

کسينجر خطاب به بوش و چنی: استراتژی خروج تنها راه پيروزی در عراق است، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران

ايلنا، گروه بين‌‏الملل: «هنری کسينجر» وزير خارجه پيشين آمريکا به رئيس‌‏جمهوری و معاون او پيشنهاد کرد تا از عراق خارج شوند.
به گزارش «ايلنا»، آسوشيتدپرس خبرداد که «باب وودوارد» نويسنده و روزنامه‌‏نگار آمريکايی در مصاحبه ۶۰ دقيقه‌‏ای با شبکه تلويزيونی «CBS» گفت: «هنری کسينجر که در دولت «ريچارد يکسون» و «جرالد فورد» رئيسان‌‏جمهوری پيشين آمريکا خدمت می‌‏کرد، به «جورج بوش» رئيس‌‏جمهوری کنونی و «ديک چنی» معاون وی گفته است که در شرايط کنونی عراق، استراتژی خروج تنها راه پيروزی است.»
وی افزود: «نيروهای آمريکايی و متحدان اين کشور در عراق هر ۱۵ دقيقه يکبار مورد هدف قرار می‌‏گيرند. حقيقت اين است که بر اساس گزارش‌‏های اطلاعاتی منتشر شده، وضعيت در سال ۲۰۰۷ ميلادی بدتر هم خواهد شد.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وودوارد تاکيدکرد: «اين شرايط غير‌‏قابل تصور است. مبارزه کسينجر در جنگ ويتنام دوباره تکرار شده است. به نظر کسينجر مشکل در ويتنام اين بود که آروزهايمان را از دست داده‌‏ايم.»
بنابراين گزارش، وودوارد يک کتاب ۵۳۷ صفحه‌‏ای درباره اقدامات دولت آمريکا نوشته است. وی در اين کتاب با بسياری از مقامات ارشد آمريکايی نظير «دونالد رامسفلد» وزير دفاع و «ديک چنی» معاون رئيس‌‏جمهوری آمريکا مصاحبه کرده است.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31600

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کسينجر خطاب به بوش و چنی: استراتژی خروج تنها راه پيروزی در عراق است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016