چهارشنبه 19 مهر 1385

شيمون پرز: اگر اسد خواهان صلح با اسراييل باشد، از حضورش در پارلمان اسراييل استقبال می کنيم، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يی

شيمون پرز با اظهار اين نکته که اسراييل از سفر بشار اسد به بيت‌المقدس برای انجام مذاکرات صلح استقبال می‌کند، گفت: چنانچه اسد خواهان امضای توافقنامه‌ی صلح با اسراييل باشد، ما از حضور وی در کنست اسراييل استقبال می‌کنيم.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) شيمون پرز، معاون ايهود المرت، نخست وزير اسرائيل در گفت‌وگو با شبکه‌ی تلويزيونی اين رژيم ابراز اطمينان کرد که اسراييل برای انجام گفتگوهای مستقيم با سوريه آمادگی دارد.

پرز اظهار داشت: تمام آنچه که اسد بايد انجام دهد اين است که بگويد خواهان انجام مذاکرات مستقيم صلح با اسراييل است.

پرز اين سوال را مطرح کرد که چرا اسد نمی‌تواند همانند انورسادات، رييس جمهور سابق مصر به کنست بيايد؟

انور سادات، نخستين رييس جمهور کشور عربی بود که توافقنامه‌ی صلح را با اسراييل بعد از سفر تاريخی‌اش به بيت‌المقدس در ۱۹ نوامبر ۱۹۷۷ به امضا رساند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اسد نيز در گفت‌وگو با شبکه‌ی تلويزيونی بی بی سی گفته بود که اسراييل و سوريه می‌توانند در صلح کامل کنار يکديگر قرار گيرند و به يکديگر احترام گذارند.

يک مسوول دفتر المرت اظهار داشت: پرز فقط از اسد درخواست کرده است که به کنست در بيت‌المقدس بيايد. دعوت از رييس جمهور سوريه از طرف المرت صورت نگرفته است.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31720

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شيمون پرز: اگر اسد خواهان صلح با اسراييل باشد، از حضورش در پارلمان اسراييل استقبال می کنيم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016