دوشنبه 1 آبان 1385

جمهوريت: پيشمرگان کرد عراقی به سلاح های سنگين مجهز می‌شوند، ايرنا

آنکارا، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۰۸/۰۱‬

روزنامه جمهوريت روزدوشنبه نوشت: "منابع امنيتی ترکيه از اقدام پيشمرگان کرد عراقی به خريد سلاحهای سنگين خبر می‌دهند."
به نوشته جمهوريت، بخش عمده سلاحهايی که پيشمرگان وابسته به "مسعود بارزانی" خريده‌اند، ضد هوايی و سلاحهای ضد تانک است.

جمهوريت با عنوان اين که تسليح پيشمرگان کرد بعد از استقرار نيروهای نظامی ترکيه در مرزهای شمال عراق آغاز شده، افزود: "گزارشهای منابع و واحدهای امنيتی ترکيه در شمال عراق حاکی از تسليح گروه‌های پيشمرگ وابسته به بارزانی است."
اين روزنامه با اشاره به اين که به رغم تعيين نماينده ويژه آمريکا و ترکيه برای مبارزه با حزب کارگران کرد ترکيه (پ.ک.ک.) هنوز گام عملی در اين مبارزه برداشته نشده است، افزود: "همکاريهای ترکيه و آمريکا در مبارزه با پ.ک.ک. تنها به مبادله اطلاعات خلاصه می‌شود."
ژنرال بازنشسته "جوزف رالستون" و ژنرال بازنشسته "باش ار" اخيرا به عنوان نمايندگان ويژه آمريکا و ترکيه در هماهنگی مبارزه مشترک دو کشور با حزب کارگران کرد ترکيه (پ.ک.ک.) انتخاب شده‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


انتخاب نمايندگان ويژه آمريکا و ترکيه بعد از آن صورت گرفت که حدود سه ماه پيش ترکيه با اعتراض به حضور نيروهای "پ.ک.ک." در شمال عراق تلويحا تهديد کرد که در صدد اجرای عمليات برون مرزی عليه نيروهای "پ.ک.ک." در شمال عراق است. اين تصميم ترکيه با واکنش منفی واشنگتن روبه‌رو شد و سفير آمريکا در آنکارا گفت: "مساله پ.ک.ک. بايد با همکاری مشترک ترکيه، آمريکا و عراق حل و فصل شود."
جمهوريت در ادامه گزارش خود از "ترس و واهمه نيروهای پ.ک.ک. با افزايش عمليات منطقه‌ای عليه آن نيروها و مذاکرات ترکيه با آمريکا و دولت مرکزی عراق در مورد آن سازمان" خبر داده است.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31857

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جمهوريت: پيشمرگان کرد عراقی به سلاح های سنگين مجهز می‌شوند، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016