یکشنبه 10 دی 1385

جزئيات کامل مشاجرات صدام پيش از اعدام ؛ "من به بهشت می روم و دشمنانم در جهنم می پوسند"، انتخاب

خبرگزاری انتخاب : صدام را به سمت دار بردند و خواستند سرش را بپوشانند، اما وی اجازه نداد. وی آياتی از قران را می خواند که مامورين اعدام در واکنش به «خواندن آيات قرآن توسط صدام»، فرياد زدند که «تو ديگر چرا اين ها را می خوانی»

خبرگزاری انتخاب : قاضی حداد يکی از شاهدان اعدام صدام، ديکتاتور سابق عراق در گفت و گو با «بی بی سی»، اظهارات و مشاجرات صدام با اطرافيانش را تشريح کرد.

به گزارش خبرگزاری «انتخاب»، يکی از مامورين اعدام که صورتش را پوشانده بود، از صدام پرسيد «آيا از مرگ می ترسد؟» صدام پاسخ داد: من تمام عمرم را صرف نبرد عليه کفار و متجاوزين کرده ام.

مامور ديگری پرسيد چرا عراق و ما را نابود کردی؟ چرا ما را به گرسنگی کشاندی و به آمريکايی ها اجازه دادی تا اينجا را اشغال کنند؟

صدام گفت: من متجاوزين و ايرانيها را نابود کردم. من دشمنان عراق را نابود کرد، من عراق را از فقر به ثروت رساندم.

خبرنگار «بی بی سی» از قاضی حداد پرسيد که «به نظر می رسد، به صدام دارو داده بودند»، که حداد گفت: ابداً چنين نبوده و و در شرايط عادی به سر می برد.

حداد افزود: صدام از سرنوشتش مطلع بود و می دانست قرار است بميرد. صدام قبل از اعدام م يگفت که «ااين پايان زندگی من است. من زندگی را به عنوان يک رزمجو و يک نظامی سياسی آغاز کردم و بنابراين از مرگ واهمه ای ندارم.»

اين شاهد اعدام صدام در ادامه گفت: سپس دستهای صدام را بستند و او را به سمت دار بردند. صدام طبق عادتش مشغول ذکر الله اکبر و برخی شعارها نظير مرگ بر آمريکا و مرگ برمتجاوزين بود.

صدام گفت که «ما به بهشت می رويم و دشمنان ما در جهنم خواهند پوسيد»

صدام در ادامه از عراقی ها خواست تا وی را حلال کنند، اما در عين حال از آنان خواست که در مقابل متجاوزين و ايرانی ها، بايستند!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حداد در ادامه تشريح جزييات اعدام صدام گفت: صدام را به سمت دار بردند و خواستند سرش را بپوشانند، اما وی اجازه نداد. وی آياتی از قران را می خواند که مامورين اعدام در واکنش به «خواندن آيات قرآن توسط صدام»، فرياد زدند که «تو ديگر چرا اين ها را می خوانی»

در ادامه، يک روحانی حاضر از صدام خواست تا کلمات وی را تکرار کند که صدام اين کار را به صورت کنايه آميز انجام داد.
سپس طناب را سفت کردند و وی به دار آويخته شد و مرد.

حداد در مورد اظهارات پايانی صدام گفت: وی گفت لااله الاالله، محمد رسول الله.

قاضی حداد ادامه داد: صدام بلفاصله پس از اعدام جان سپرد. من شاهد تاثير طناب دار بودم که صحنه ناخوشايندی بود.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32482

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جزئيات کامل مشاجرات صدام پيش از اعدام ؛ "من به بهشت می روم و دشمنانم در جهنم می پوسند"، انتخاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016