شنبه 24 آذر 1386

مشرف حالت فوق‌العاده را لغو کرد، بی بی سی

گزارش های رسيده از پاکستان حاکی از آن است که پرويز مشرف، رئيس جمهور پاکستان، وضعيت فوق العاده در اين کشور را که يک ماه پيش اعلام کرده بود، لغو کرده است.

گرچه مراحل قانونی در انظار عمومی انجام نمی شود، اما خبرنگار بی بی سی در اسلام آباد می گويد اولين اقدام سوگند ياد کردن قاضی ها طبق قانون اساسی اصلاح شده است.

لغو وضعيت فوق العاده سه هفته پيش از برگزاری انتخابات پارلمانی اتفاق افتاده است.

به گفته آقای مشرف پايان وضعيت فوق العاده شرايط يکسانی را برای رقابت کانديداهای انتخابات پارلمانی، که قرار است هشتم ژانويه برگزار شود، فراهم می کند.

اما مخالفان آقای مشرف می گويند پرويز مشرف از اختياراتی که در دوره وضعيت فوق العاده در دست داشته، استفاده کرده تا شرايط را به سود حاميان خودش تغيير دهد.

در دوره وضعيت فوق العاده چندين قاضی مستقل از کار خود برکنار شده و قاضی های طرفدار آقای مشرف جانشين آنها شدند. همچنين در اين دوره محدوديت های جديدی بر مطبوعات پاکستانی اعمال شد.

انفجار در شمال غرب پاکستان

پيش از اعلام لغو حالت فوق العاده از پاکستان خبر می رسد که انفجاری انتحاری خارج از يک پايگاه نظامی در شمال غرب اين کشور منجر به کشته شدن دو سرباز و سه غيرنظامی شده است.

اين انفجار که شش مجروح نيز بر جا گذاشت، در کنار در ورودی يک پادگان نظامی در نوشهره در ۱۲۰ کيلومتری شمال غرب اسلام آباد روی داد.

پاکستان در روز های اخير شاهد بمب گذاری های انتحاری زيادی در نواحی نزديک به مرز افغانستان بوده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

روز دوشنبه پنج کودک در انفجاری انتحاری در نزديکی پايگاهی نظامی در کمره کشته شدند، و روز پيش از آن نيز شش نفر در يک ايست بازرسی در سوات کشته شده بودند.

بعد از آن که پرويز مشرف در ماه ژوئيه به ارتش دستور داد به شورشيانی که مسجد سرخ در اسلام آباد را به کنترل خود آورده بودند حمله کند، سربازان ارتش به طور مداوم هدف حملات انتحاری بوده اند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35227

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مشرف حالت فوق‌العاده را لغو کرد، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016