یکشنبه 7 مهر 1387

۳۱ تن در انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در دمشق کشته و زخمی شدند، ايسنا

انفجار خودروی بمبگذاری شده در مسير فرودگاه بين‌المللی دمشق دست کم ۳۱ کشته و زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از سايت اينترنتی ايلاف، ساعت هفت و نيم صبح امروز (شنبه) به وقت محلی در انفجار يک خودروی بمبگذاری شده در نزديکی يک مرکز امنيتی در مسير فرودگاه بين‌المللی دمشق واقع در منطقه سيدی قداد، دست کم ۱۷ تن کشته و ۱۴ تن ديگر زخمی شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بنا به گفته شاهدان عينی و تلويزيون رسمی سوريه، اکثر قربانيان اين انفجار غير نظامی بودند و تحقيقات از سوی گروه مبارزه با تروريسم سازمان‌ امنيتی سوريه جهت شناسايی عاملان اين انفجار ادامه دارد.

نيروهای پليس و امنيتی سوريه اين منطقه را به طور کامل تحت محاصره در آورده‌اند و گفته می‌شود که دست کم ۲۰۰ کيلوگرم مواد منفجره در خودروی بمبگذاری شده کار گذاشته شده بود.

رييس دفتر شبکه تلويزيونی الجزيره در دمشق نيز اعلام کرد، با توجه به وجود برخی اماکن مسکونی در اين منطقه خسارت‌هايی نيز به ساختمان‌ها و خودرو‌ها در محل انفجار وارد شده است.

تاکنون هيچ گروهی مسووليت اين انفجار را بر عهده نگرفته است.

سوريه طی دوره‌های اخير شاهد انفجار‌های متعددی بوده که برجسته‌ترين و آخرين آن انفجار خودروی بمبگذاری شده در ماه فوريه گذشته بوده که به شهادت عماد مغنيه فرمانده‌ امنيتی ارشد حزب‌الله لبنان منجر شد.

در ژوييه ۲۰۰۷ نيز بر انفجاری قوی در پايگاه نظامی وابسته به ارتش سوريه در نزديکی شهر حلب، دست کم ۱۵ تن کشته و ۵۰ تن ديگر مجروح شده‌ بودند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38461

فهرست زير سايت هايي هستند که به '۳۱ تن در انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در دمشق کشته و زخمی شدند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016