Tuesday, Mar 28, 2017

صفحه نخست » اختلاس مالی در آستان قدس رضوی؛ برادر همسر واعظ طبسی متواری شد

01i33445_small.jpgدر پی درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی و انتصاب ریاست جدید تولیت آستان قدس، مهدی عزیزیان قائم مقام سابق این تولیت با هماهنگی مرتضی بختیاری قائم مقام فعلی از کشور خارج شده است.

به گزارش منابع خبری «آمدنیوز»، «مهدی عزیزیان» قائم مقام سابق آستان قدس رضوی، عضو هیئت امنای این آستان و مشاور فعلی عمرانی سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی شش ماه قبل از کشور خارج شده است.

این منبع آگاه می‌گوید: «بعد از فوت مرحوم واعظ طبسي، آقايان ترجيح دادند كه به احترام او، فرزندانش و آقاي عزيزيان را فقط ممنوع‌الخروج كنند و بعد از مدتي به پرونده مالی آنان رسيدگي كنند.آخرين چك به مبلغ ٣٦٠ ميليون تومان به عنوان تسويه حساب هم صادر و به مهدی عزيزيان پرداخت شد. پس از مدتی آقاي مرتضی بختياري كه خود دادستان انقلاب مشهد و بعد وزير دادگستري احمدي‌نژاد بود و حالا هم قائم مقام توليت آستان قدس است، شخصا مهدی عزيزيان را احضار و بازجويي کرد. قرار بود با وی برخورد هم بشود ولي ظاهرا به اين نتيجه رسيدند كه از كشور خارج شود تا عواقب مسائل اختلاس‌هاي مالي آستان‌ قدس رضوی سرو صدا نكند.»

گفتنی است پیش‌تر محمود رضا خاوری مدیرعامل اسبق بانک ملی و متهم ردیف اول اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، با همین روش توسط «غلام‌حسین محسنی اژه‌ای» و «یزدی» معاون اقتصادی وزارت اطلاعات در زمان حیدر مصلحی از کشور فراری داده شد.

ساعتی قبل آستان قدس رضوی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «مهدي عزيزيان برادر همسر مرحوم آيت‌الله واعظ طبسي مي‌باشند که در دوران توليت آن مرحوم در سمت قائم مقام مشغول به فعاليت بوده‌اند و در دوره توليت جديد هيچ‌گونه سمتي نداشته‌اند.»

Mahdi-Azizian-Amadnews.jpgتکذیب «عدم اشتغال» وی در تولیت جدید آستان قدس رضوی در حالی است که مهدی عزیزیان در تاریخ دوم خردادماه ۱۳۹۵ توسط ابراهیم رئیسی به عنوان مشاور عمرانی و عضو هیئت امناء آستان قدس رضوی منصوب شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy