جمعه 8 بهمن 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مشاور رفسنجانی: عکس هاشمی را دستکاری کرده‌اند

غلامعلی رجایی، مشاور آیت الله هاشمی رفسنجانی که روز گذشته یادداشتی و شب گذشته عکسی از پیکر آن مرحوم منتشر کرده بود، ظهر امروز جمعه در توضیحی بعضی عکس ها را دست کاری شده خواند و نوشت که «در صورت آقای هاشمی هیچ نشانه ای از زخم، خون، یا کبودی وجود ندارد».

به گزارش انصاف نیوز، متن یادداشت امروز آقای رجایی با عنوان «جاعلان اگر دین ندارند لااقل آزاده باشند» در پی می آید:

«الان دوستی این خبر را به نقل از سایت […] برایم فرستاد واز من خواست تکذیبیه ای براین خبر دروغ بنویسم.

این سایت با درج عکس دستکاری شده از قول من به دروغ نوشته رجایی هم این عکس را تاییدکرده.

IMG_-3qmw4t.jpg



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زمانه ی بسیار بدی شده و ایمان بعضی ها به تاراج جعل و دروغ برده شده است.

عکس پیکر مطهر هاشمی را که دیشب منتشر کردم آقا یاسر حدود شش ساعت پس از فوت این عزیز و بعد از اتمام غسل و کفن پیکر و وقتی از کنار آن بیرون رفتیم تا خانمها با پیکر هاشمی وداع کنند، گرفت و من تا دیروز نمی دانستم کسی و از جمله یاسر از پیکر عکسی گرفته است و الا در یادداشتم بدان اشاره‌ای کردم.

یاسر دیشب که یادداشتم را دید عکس را برایم فرستاد که با این عکس دستکاری شده منتشر شده در این سایت و بعضی گروهها، تفاوت های آشکاری دارد.

مجددا عرض می شود و با مقایسه ی دو عکس اصلی و دستکاری شده توسط جاعلان و سیه دلان به خوبی پیداست که در صورت آقای هاشمی هیچ نشانه ای از زخم، خون، یا کبودی وجود ندارد.

به نظر می رسد پیروان ماکیاول برای جا اندازی یک دروغ به چه شیوه های کثیفی متوسل می شوند.

انتشار عکس چهره رفسنجانی و تکذیب شایعه خفگی او
دویچه وله - سرانجام پسر اکبر هاشمی رفسنجانی عکس چهره‌ی پدرش پس از مرگ را منتشر کرد. مشاور رفسنجانی می‌گوید این عکس بی‌اساس بودن شایعه خفگی او را اثبات می‌کند.

پس از مرگ ناگهانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که پزشکی قانونی علت آن را ایست قلبی اعلام کرد شایعاتی درباره خفگی او در استخر و وجود آثار کبودی در چهره‌اش در شبکه‌های مجازی انتشار یافت.

برادر آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی یک هفته پس از مرگ او این شایعه را تکذیب کرده بود، اما گمانه‌زنی درباره این احتمال، به ویژه در رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور و فضای مجازی همچنان ادامه دارد.

محمد هاشمی ۲۶ دی‌ماه با بیان این که اولین فرد حاضر کنار جسد رفسنجانی بوده به خبرگزاری صدا و سیما گفت: «به رغم تلاش‌های تیم پزشکی برای احیا متاسفانه موفق نشدند و این نشان می‌داد که آقای هاشمی قبل از انتقال به بیمارستان رحلت کردند و هیچ آثاری از خفگی، کبودی و ... وجود نداشت.»

ادامه حمله و توهین به رفسنجانی

غلامعلی رجایی، مشاور هاشمی رفسنجانی روز گذشته (پنج‌شنبه، هفتم بهمن) در یادداشتی که در کانال تلگرام خود منتشر کرد نوشت: «آن شب تلخ در موقع غسل هاشمی بزرگ و مظلوم با تنی محدود ازجمله دو نوه امام، سید حسن آقا و آقا سید یاسر و دو فرزند ایشان مهدی و یاسر و چند نفر از بچه‌های جماران که متکفل غسل بودند حضور داشتم.»

او با تاکید بر این که کمتر چهره‌ای را "به نورانیت و آرامش" رفسنجانی در بستر مرگ دیده است افسوس می‌خورد که چرا از جنازه او عکس و فیلم نگرفته تا "راه را بر این هرزه‌گویی‌ها" بسته باشد.

رفسنجانی که به دلیل حمایت از معترضان نتایج اعلام شده انتخابات سال ۸۸ در سال‌های پایانی عمر به شدت مورد حمله اصول‌گرایان افراطی و اقتدارگرایان قرار می‌گرفت پس از مرگ نیز از این حمله‌ها در امان نماند.

یکی از کسانی که در هفته‌های گذشته بارها به رفسنجانی تاخته و او را با شمر مقایسه کرده سعید قاسمی، عضو بازنشسته سپاه پاسداران است. در این مدت هتاکی به رفسنجانی در برنامه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز تکرار شده است.

رجایی با اشاره به این مسئله در یادداشت خود نوشته است: «چند روز پس از ارتحال، که هنوز کفن هاشمی خشک نشده کسی را به سیما آوردند تا او را با زبیر مقایسه و لقب مفسد فی‌الارض به او بدهد و دیگری را بیاورند تا هاشمی را ساکت فتنه بنامد.»

دستکاری عکس جنازه رفسنجانی

چند ساعت پس از انتشار یادداشت رجایی، یاسر، کوچکترین فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی تصویر چهره کفن پوش پدرش را در فضای مجازی منتشر کرد.

مشاور رفسنجانی با اشاره به این عکس در یادداشت دیگری نوشت: «خدا را شکر که یادداشت امروز من در این زمینه با این تصویر مستند شد.»

در همین حال برخی رسانه‌های مجازی متعلق به اصول‌گرایان افراطی، از جمله کانال تلگرامی "خبرچین‌نیوز" عکس‌های جنازه رفسنجانی را به‌گونه‌ای بازنشر کرده‌اند که به گفته‌ی رجایی دستکاری شده هستند.

زیر یکی از تصویرها نوشته شده: «جنازه هاشمی؛ روی تصویر زوم کنید، به کبودی‌های اطراف چشم، بینی، گونه‌ها و صورت متورم دقت کنید!!! هر کس به انقلاب و ملت ایران ظلم کند عاقبت به خیر نخواهد شد، حتی اگر ایت‌الله باشد!»

رجایی روز ۸ بهمن ماه با انتقاد از کسانی که آنها را "جاعلان و دروغ‌سرایان" می‌خواند و با اشاره به عکس منتشرشده در "خبرچین‌نیوز" نوشت: «با مقایسه دو عکس اصلی و دستکاری شده توسط جاعلان و سیه‌دلان بخوبی پیداست که درصورت آقای هاشمی هیچ نشانه‌ای از زخم، خون، یا کبودی وجود ندارد.»

روز جمعه به دعوت حزب اعتدال و توسعه مراسم بزرگداشتی برای هاشمی رفسنجانی در حسینیه جماران برگزار شد که فاطمه کروبی، همسر یکی از دو نامزد معترض انتخابات سال ۸۸ که در بازداشت خانگی به سر می‌برد، نیز در آن حضور داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016