شنبه 9 بهمن 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

گزارش‌هایی از "دیپورت" مسافران ایرانی در فرودگاه‌های آمریکا پس از دستور ترامپ

17-1-28-112042usa-dallas-airport-b.jpg
خبرآنلاین - دستور اجرایی جدید دونالد ترامپ ساعت 4:30 بعدازظهر به وقت واشنگتن به امضا رسید. طبق این قانون اتباع هفت کشور از جمله ایران امکان دریافت ویزا برای سفر به آمریکا را از دست می دهند و البته دارندگان ویزا هم از ورود به این کشور منع می شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در خبرهای ارسالی عنوان شده بود اجرای این دستور به محض امضای ترامپ آغاز خواهد شد ولی با این وجود مسافران ایرانی پروازهای مختلف به مقصد آمریکا امیدوار بودند تا شاید چند روزی فرصت داشته باشند و بتوانند پس از دردسرهای فراوانی که برای کسب ویزا و دیدار خانواده و یا ادامه تحصیل در آمریکا متحمل شده اند، وارد این کشور شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما خبرهای ارسالی از آمریکا چنین نیست و به نظر می رسد روند دیپورت مسافران ایرانی ساعاتی پس از امضای ترامپ عملیاتی شده است.

کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی در موارد متعددی نوشته‌اند در فرودگاه های لس آنجلس، بوستون، نیویورک و آتلانتا چندین مسافر با حضور در پای باجه های چک گذرنامه، با ارائه گذرنامه ایرانی و بدون اینکه ویزای آنها چک شود، به قسمت پروازهای خروجی راهنمایی شده و از همانجا به ایران و یا کشور مبدا بازگردانده شده اند.

در یکی از موارد تمام اعضای خانواده ای که تنها یک ماه قبل ویزای مهاجرتی به آمریکا را گرفته بودند، بدون عبور حتی از باجه کنترل گذرنامه در تگزاس، ناچار به بازگشت به تهران شده‌اند.

البته در ساعات اولیه امضای فرمان عده ای با ویزای غیرمهاجرتی موفق به ورود شده اند اما با گذشت زمان و احتمالا تکمیل تشریفات اداری در فرودگاه ها برای اجرای فرمان جدید، شمار مسافران دیپورت شده رو به افزایش گذاشته است.
در یکی از موارد هم مسافری که قصد پرواز به آمریکا را داشته از فرودگاه ابوظبی بازگردانده شده که در نوع خود جالب است.

گزارش‌های تایید نشده از دیپورت برخی از دارندگان گرین کارت خبر می‌دهد، هرچند که قبلا گفته شده بود دارندگان گرین‌کارت آمریکا از قانون جدید مستثنی هستند. شاید در روزهای آتی خبرهای بیشتری در مورد سرنوشت مسافران آمریکا که حتی دارای گرین کارت هستند بشنویم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016