چهارشنبه 22 اسفند 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا


تازه های سايت پندار

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> اعتراض ویدیویی زنان عربستان به منع رانندگی، بی بی سی


فعالان حقوق زنان در عربستان سعودی برای اعتراض به قوانین این کشور فیلمی را در اینترنت منتشر کرده اند که زنی را در حال رانندگی نشان می دهد.

این فیلم که به مناسبت روز جهانی زن تهیه شده است وجیهه حویدر، فعال عربستانی را در حال رانندگی در یک بزرگراه نشان می دهد. خانم حویدر در این فیلم ضمن اعتراض به ممنوعیت رانندگی زنان در کشورش، خواستار لغو این قانون شده است.

تاکنون هزاران نفر این فیلم سه دقیقه ای را در سایت یوتیوب دیده اند. خان حویدر در ابتدای این فیلم پس از رانندگی در ملک شخصی خود، وارد بزرگراه می شود.

وجیهه حویدر در حین رانندگی می گوید: "خیلی از زنان این جامعه می توانند رانندگی کنند و بستگان مذکر ما هم با رانندگی ما مشکلی ندارند."

او همچنین می گوید: "امیدوارم تا روز جهانی زن در سال آینده شاهد لغو این ممنوعیت باشیم."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سال گذشته وجیهه حویدر و تعدادی از فعالان حقوق زنان در عربستان با امضای نامه ای از ملک عبدالله، پادشاه این کشور خواستند ممنوعیت رانندگی زنان را لغو کند.

ملک عبدالله پیش از این گفته بود که روزی این ممنوعیت لغو خواهد شد و ماه گذشته دو تن از علمای دینی عربستان رانندگی زنان را مجاز دانستند.

در این حال، بسیاری از محافظه کاران دینی در عربستان سعودی همچنان با رانندگی زنان مخالفت می کنند و آن را عامل اختلاط زن و مرد در جامعه می دانند.

آخرین بار زنان در عربستان سعودی در سال 1990 به منع خود از رانندگی اعتراض کردند. این اعتراض بازداشت چندین زن را به خاطر رانندگی در شهر ریاض به همراه داشت.





Copyright: gooya.com 2016