یکشنبه 22 اردیبهشت 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


تازه های سايت پندار

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> شگفتى هاى تولد و مرگ، ایران

سبك ترين نوزاد
۲۷ ژوئن ۱۹۸۹ درمركز پزشكى دانشگاه لويولا واقع در ايلينوى آمريكا، نوزاد نارس دخترى به دنيا آمد كه ۲۸۰ گرم وزن داشت كه بلافاصله هم مرد. اما ركورد سبك وزن ترين نوزادى كه زنده مانده و صحت آن تأييد شده مربوط به فردى است به نام «ماريان تگرت» اهل انگليس كه در ،۱۹۳۸ شش هفته زودتر از موعد، در ساوت شيلدز انگلستان متولد شد.

سنگين ترين نوزاد
۱۹ ژانويه ،۱۸۷۹ «آنا بتيس» كانادايى با قد ۲‎/۳۷ متر، نوزاد پسرى به وزن ۱۰‎/۸ كيلوگرم و قد ۱۷۶ سانتى متر در خانه اش در سويل واقع در ايالت اوهايوى آمريكا به دنيا آورد. اما نوزاد ۱۱ ساعت پس از تولد فوت كرد.

نارس ترين نوزاد
۲۰ مه ۱۹۸۷ در اتاوا واقع در ايالت اونتاريوى كانادا، «برندا گيل» كانادايى فرزندش «جيمز الجين گيل» را به طور نارس و پس از ۱۸ هفته (۱۲۸ روز) از زمان باردارى با وزن ۶۲۴ گرم به دنيا آورد. دوره عادى باردارى در انسان ۴۰ هفته (۲۸۰ روز) است.

دوقلوهاى به هم چسبيده با ۲۲ بچه
واژه «سيامى» اولين بار به دو قلو هاى به هم چسبيده اى به نام «چانگ و انگ بانكر» اطلاق شد كه در ۱۱ مه ۱۹۸۱ در مك لانگ واقع در سيام ـ تايلند كنونى ـ به دنيا آمدند. آن دو به طور مادرزادى با يك نوار غضروفى در ناحيه سينه به يكديگر متصل بودند. آوريل ۱۸۴۳ اين دو برادر دوقلو با خواهر دوقلو به نام سارا و اوليد آمريكايى ازدواج كردند و به ترتيب داراى ۱۰ و ۱۲ فرزند شدند. «چانگ» و «انگ» در ۱۷ ژانويه ۱۸۷۴ در سن ۶۳ سالگى به فاصله سه ساعت از يكديگر فوت كردند.

پيرترين مادر
«دزنا دالا كورت» استراليايى متولد فوريه ۱۹۳۱ در ۱۸ ژوئيه ۱۹۹۴ يعنى در سن ۶۳ سالگى نوزاد پسرى را سالم به دنيا آورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

فرزندان آمريكايى با موهاى سپيد
از ۸ فرزند جوبج و مينى سسلر، آمريكايى، چهار پسر از پنج پسر آنها دچار عارضه نادر آلبينيسم ژنتيكى، مادرزادى هستند. جان، جورج، كرميت و كنت داراى پوستى روشن، شفاف، چشمان آبى متمايل به صورتى و موهايى سفيد هستند.

بيشترين تعداد فرزند
بيشترين تعداد فرزندان متولد شده در يك زايمان ۹ نوزاد است كه به «جرالدين برادريك» اهل استراليا تعلق دارد. بچه هاى وى در بخش زنان بيمارستان رويال واقع در سيدنى استراليا در ۱۳ ژوئن ۱۹۷۱ به دنيا آمدند. هيچ يك از نوزادان (پنج پسر و چهار دختر) بيشتر از ۶ هفته زنده نماندند.

پيرترين زن زنده جهان
هندريكيه وان آندل - اهل هلند، متولد ۲۹ ژوئن ۱۸۹۰ ، در ۲۹ مه ۲۰۰۴ لقب پيرترين زنده جهان را در ۱۱۳ سال و ۳۳۵ روزگى به خود اختصاص داد.

پيرترين مرد زنده جهان
«فرد هيل» آمريكايى متولد اول دسامبر ۱۸۹۰ در ۵ مارس ۲۰۰۴ در ۱۱۳ سال و ۹۵ روزگى لقب پيرترين مرد جهان را گرفت.

نادرترين دوقلوهاى به هم چسبيده
استثنايى ترين مورد از دوقلوهاى به هم چسبيده كه شناخته شده است، ناقص الخلقه دو سر، چهار بازو و دو پا هستند. تنها يك مورد از اين نوع گزارش شده كه «ماشا» و «داشا» اهل روسيه نام دارند و در سوم ژانويه ۱۹۵۰ متولد شدند. آنها ۱۷ آوريل ۲۰۰۳ به فاصله ۱۷ ساعت از يكديگر و در سن ۵۳ سال و ۱۰۴ روزگى فوت كردند.





Copyright: gooya.com 2016