یکشنبه 29 اردیبهشت 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


تازه های سايت پندار

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> سرگذشت دور و دراز خروس هاي مرجوعي در وطن!، کیهان

در پي ناپديد شدن 50 خروس لاري در فرودگاه امام خميني، پرونده اي با شكايت سازمان دامپزشكي و اداره گمرك از مسئول ترمينال فرودگاه امام(ره) در دادسراي ويژه فرودگاه هاي كشور به جريان افتاد.

به گزارش ايسنا، حدود دو ماه قبل يك پزشك تعداد 50 خروس لاري را جهت تكثير در افغانستان به اين كشور برد اما پس از ورود به فرودگاه كابل به دليل آنكه مجوز ورود كالا نداشت، محموله حاوي خروس ها پذيرفته نشد و پس از گذشت يك ماه به ايران برگردانده شد.

بعد از بازگرداندن محموله به ايران، چون وارد كردن محموله هم به مجوز ورود نياز داشت، گمرك فرودگاه امام، خروس ها را نگه داشت و از دامپزشكي جهت بررسي خروس ها از نظر صحت و عاري بودن از بيماري، تقاضاي آزمايش كرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

با گذشت چند روز از اين موضوع، به دليل آنكه مكاني جهت قرنطينه در فرودگاه امام وجود ندارد، خروس ها جهت نگهداري به باند فرودگاه منتقل شدند كه در اين بين، چند خروس به دلايل مختلف كشته شدند و چند خروس نيز فرار كردند. از سوي ديگر ماموران حفاظت پرواز به نگهداري خروس ها در باند اعتراض كرده و به همين دليل خروس هاي باقيمانده به يكي از سالن ها انتقال يافتند اما چون آن سالن محل آمد و رفت مسافران خارجي بود، مسئولان فرودگاه تصميم گرفتند خروس ها را تا زمان پاسخ دامپزشكي، در اتاقي نگهداري كنند.

در طول اين مدت، صاحب خروس ها هر روز براي سركشي به آنها به فرودگاه مي رفت و برايشان آب و غذا فراهم مي كرد تا آنكه مسئول ترمينال هاي فرودگاه طي تذكري، اعلام كرد كه ديگر نمي توان خروس ها را به اين شكل در فرودگاه نگهداري كرد. به دنبال اعتراض اين فرد، صاحب خروس ها نيز از فرصت استفاده كرده و با برداشتن خروس ها، متواري شد.

قاضي «بهروز مهاجري» بازپرس شعبه اول بازپرسي دادسراي ويژه فرودگاه هاي كشور با تاييد اين خبر گفت: در حال حاضر، سازمان دامپزشكي و گمرك فرودگاه امام از مسئول ترمينال هاي اين فرودگاه شكايت كرده اند و پرونده در دست بررسي است. از سوي ديگر، اتهام صاحب خروس ها نيز اگر خروج خروس ها بدون اجازه بوده باشد، قاچاق است!





Copyright: gooya.com 2016