یکشنبه 19 خرداد 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


تازه های سايت پندار

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> گرانی بنزين پليس امريکا را به پياده روی کشاند، اعتماد

police-foot-patrol


لینک به خبر مرتبط در خبرگزاری فاکس نیوز

آزاده بهرامجي؛ گران شدن قيمت بنزين پليس هاي امريکا را مجبور کرده تا اندکي به پاهاي خود فشار آورده و مسافت بين خانه و محل کار خود را پياده طي کنند. از وقتي که قيمت بنزين در امريکا به گالني چهار دلار رسيده است پليس ها حق ندارند ماشين هاي اداره را با خود به خانه ببرند.

علاوه بر ممنوعيت استفاده از ماشين هاي اداره، افسران پليس ديگر حق ندارند موتور ماشين هاي خود را هنگامي که براي تحقيق به نقاط مختلف شهر مي روند روشن نگه دارند. بعضي از ماموران پليس با محدوديت هايي که از طرف اداره به آنها اعمال شده موافق بوده و مدعي هستند قوانين جديد باعث خواهد شد که آنها در کارشان موفق تر هم شوند. تنها مشکلي که اکثر ماموران پليس با آن روبه رو هستند، نبود جاي پارک کافي در مقابل اداره پليس است. اين افراد به دليل کمبود جا مجبور هستند ماشين هاي شخصي خود را در کنار پارک ها و پياده رو ها پارک کنند و به همين دليل هم اغلب جريمه مي شوند.

در نيوبري که جمعيتي معادل 10 هزار نفر دارد جکي سويندل رئيس اداره پليس از مامورانش خواسته است در مواردي که اتومبيل آنها بيش از يک دقيقه بي حرکت است ماشين اداره را خاموش کنند. او همچنين از افسران اداره درخواست کرده است تا مسافت هاي کم را پياده طي کرده و ماشين هاي اداره را از پارکينگ خارج نکنند. سويندل مي گويد؛ «ماشين اداره دفتر کار نيست که پليس ها تمام روز خود را داخل آن بگذرانند. آنها بايد از داخل ماشين هاي خود بيرون بيايند و از نزديک با مردم و جامعه ارتباط برقرار کنند.» جاناتان تيلور يکي از افسران پليس نيوبري از اينکه بايد در گرماي تابستان مسير بين اداره و خانه اش را پياده طي کند بي نهايت عصباني است. او مي گويد؛ «ما افسران پليس هستيم و به انجام کارهاي سخت و طاقت فرسا عادت داريم. اگر سياستگذاران اداره پليس بر اين باورند که پياده طي کردن مسير بين اداره و خانه به نفع اداره است ما حرفي نداريم و به خواسته آنها تن مي دهيم»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جيمز هارويل رئيس ناحيه گرينگر در بودجه يي که براي سال جاري خود تعيين کرده بود قيمت بنزين ماشين هاي اداره را گالني22/2 دلار محاسبه کرده بود. او پس از گران شدن قيمت بنزين مجبور شد بخش تحت کنترل خود را به دو قسمت تقسيم کند و به جاي چند ماشين تنها يک ماشين پليس را مسوول محافظت از هر بخش بکند. او براي اينکه به مامورانش فشار نيايد شيفت هاي کاري آنها را کم کرده و در عوض ميزان خدماتي که آنها بايد به شهروندان برسانند را افزايش داده است. او مي گويد؛ «ما با اين شيوه هزينه هاي تحميلي به اداره را کاهش مي دهيم. باقي ماشين هايي که در پارکينگ اداره مي مانند تنها براي پوشش دادن به موارد اضطراري از اداره خارج مي شوند و سپس بلافاصله به پارکينگ باز مي گردند.»

هارويل هم اکنون از مقامات بالاتر خود درخواست کمک هزينه 30 هزار دلاري خريد بنزين کرده است تا بتواند به شهروندان خدمات بهتري ارائه دهد. يکي ديگر از تمهيدات هارويل فرستادن ماموران به چندين محل مختلف با يک ماشين است. او افسران را به گروه هاي دوتايي تقسيم کرده و هر دو گروه را با يک ماشين به محل هايي که بايد در آنها حضور پيدا کنند، مي فرستد. اين شيوه اگرچه از لحاظ مالي کمکي براي اداره محسوب مي شود اما باعث مي شود ماموران پليس هميشه با تاخير در محل هاي حادثه حضور پيدا کنند.

رشيتزل يکي از افسران اداره پليس مي گويد؛ «سال ها پيش ما براي صرفه جويي در وقت، موتور ماشين هايمان را خاموش نمي کرديم اما اکنون مجبوريم پشت هر چراغ قرمز ماشين را خاموش کنيم و بعد از يک دقيقه دو مرتبه استارت بزنيم.»

هارولد براون رئيس يکي از اداره هاي پليس جنوب کاليفرنيا مي گويد؛ «گران شدن قيمت بنزين به بهاي کاهش نيروهاي در حال خدمت ما تمام شده است. ما نمي توانيم از تمام نيروهاي خود استفاده کنيم زيرا ماشين کافي براي فرستادن آنها به محل هاي مورد نياز نداريم.»

رئيس اداره کل پليس ايالت جرجيا از ماموران خود خواسته است مصرف بنزين ماشين ها را حدود 25 درصد کاهش دهند. در اوانشويل هم اوضاع براي پليس ها بسيار سخت شده است. گران شدن بنزين باعث شده است آنها نتوانند از ماشين هاي اداره براي آمد و شد به محل کار خود استفاده کنند. بنابراين آنها بايد هفته يي 25 دلار براي رسيدن به محل کار خود پول خرج کنند زيرا محل کار آنها با ناحيه مسکوني شهر فاصله دارد.

هم اکنون گراني بنزين کار پاسگاه هاي پليس را به شدت مختل کرده است. رئيس هاي اداره هاي پليس شخصاً بايد در مورد مديريت سوخت ماشين هاي اداره تصميم گيري کنند. اين مساله موجب شده است هر تصميمي که آنها مي گيرند با اعتراض شديد عده يي مواجه شود.

منبع؛ آسوشيتدپرس





Copyright: gooya.com 2016