جمعه 1 شهریور 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


تازه های سايت پندار

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> دستگیری بزهای قاچاقچی مواد مخدر در ایران، بی بی سی

سرتیپ حسین حمید رضا حسین آبادی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران، از دستگیری 39 بز خبر داده که 94 کیلو مواد مخدر حمل می کردند.

به گفته آقای حسین آبادی ماموران پلیس مواد مخدر استان سیستان و بلوچستان در مسیر زابل به تهران به یک دستگاه کامیون که حامل 100 راس بز بود مظنون شدند و بعد از بررسی مشخص شد که 94 کیلو گرم تریاک در شکم آنها جاسازی شده است.

آن طور که پلیس گزارش داده قاچاقچیان بزها را وادار کرده بودند که 310 بسته تریاک را به وزن 94 کیلو بخورند و تصمیم داشتند بعد از رسیدن به مقصد با کشتن بزها، تریاک را از شکم آنها خارج کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اما پلیس بعد از دستگیری راننده کامیون و مشخص شدن وجود مواد مخدر در شکم بزها، با دریافت مجوز قضایی، بزها را ذبح و از شکم 39 راس آنها 94 کیلو تریاک کشف کرد.

به گفته رئیس پلیس مواد مخدر، استفاده از حیوانات برای انتقال و قاچاق مواد مخدر آخرین شگرد قاچاقچیان است و در هفته های اخیر چند محموله مواد مخدر که از این طریق مواد مخدر را جابه جا می کردند، به وسیله پلیس دستگیر شده اند.

در هفته گذشته در استان کرمان نیز در مورد مشابهی از شکم 18 راس بز، 35 کیلو مواد مخدر کشف شده بود.

بخش عمده تریاک جهان در افغانستان تولید می شود که در شرق ایران قرار دارد. بخش اعظم مواد مخدر تولیدی در افغانستان از طریق ایران به دیگر کشورها منتقل یا در داخل ایران مصرف می شود.

ایران در سال های گذشته برنامه گسترده ای را علیه قاچاق مواد مخدر به اجرا گذاشته و اسماعیل احمدی مقدم، رئیس پلیس ایران دو ماه پیش در مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: در سال 2005، 61 درصد مواد مخدر تولید شده در افغانستان از خاک ایران ترانزیت می شد، اما این رقم در سال 2007 به 31 درصد رسید.

به گفته آقای احمدی مقدم در سال گذشته میلادی، 82 درصد زمین های زیر کشت خشخاش دنیا در افغانستان قرار داشته و 93 درصد مواد مخدر جهان در این کشور تولید می شود و منطقه هلمند افغانستان که در نزدیکی مرز ایران قرار دارد به تنهایی 53 درصد کشت خشخاش افغانستان را به خود اختصاص داده است.

ایران با داشتن 950 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و قرار گرفتن میان این کشور و اروپا، همواره یکی از راه های اصلی ترانزیت مواد مخدر افغانستان به جهان خارج بوده است.





Copyright: gooya.com 2016