پنجشنبه 16 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> دخترشجاع، نقشه آدم ربايان ميلياردي را بر باد داد، همشهری

مردان جوان براي اخاذي از تاجر ثروتمند نقشه ربودن او را طراحي كردند اما وقتي ديدند جايي براي نگهداري گروگان خود ندارند، تصميم گرفتند دختر دانشجويي را به قتل برسانندو گروگان‌شان را در خانه او زنداني كنند.

ظهر نخستين روز مهرماه، دختر جواني با پليس 110 تماس گرفت و از حمله 3 مرد جوان به خانه‌اش خبر داد.

وقتي گروه تحقيق پليس در خانه اين دختر دانشجو حضور يافت، وي در تشريح ماجرا به ماموران گفت: از وقتي در دانشگاه قبول شدم و به تهران آمدم در اين خانه زندگي مي‌كنم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

صبح امروز يكي از همكلاسي‌هايم به خانه‌ام آمده بود تا با هم براي خريد به بازار برويم اما قبل از خروج از خانه، زنگ در حياط به صدا در آمد.

وقتي در را باز كردم با 3 مرد و يك زن مواجه شدم كه مدعي بودند از اقوام همسايه طبقه بالا هستند اما به خاطر اينكه آنها در خانه حضور ندارند، پشت در مانده‌اند.

بعد از اينكه آنها وارد خانه شدند به آپارتمانم برگشتم و دقايقي بعد همراه دوستم خانه را ترك كردم. ساعت 11، وقتي به خانه برگشتيم ناگهان 3 مرد نقابدار كه در اتاق خواب مخفي شده بودند در حالي كه قمه در دست داشتند به طرف ما حمله كردند.

آنها با گذاشتن قمه روي گلوي من و دوستم خواستند ساكت بمانيم اما در همين هنگام دوستم ضربه محكمي به‌صورت يكي از آنها زد و در يك چشم به هم زدن از خانه فرار كرد.

مردان نقابدار بعد از فرار او ترسيدند و با رها كردن من پا به فرار گذاشتند. بعد از اظهارات دختر دانشجو ماجرا به قاضي توكلي- بازپرس شعبه 5 دادسراي جنايي تهران- گزارش شده و به دستور او تحقيقات پليسي براي شناسايي مردان نقابدار آغاز شد.

توهم شيشه

در حالي كه تحقيقات پليسي براي كشف راز حمله مردان نقابدار به دختر دانشجو ادامه داشت، مرد ناشناسي با اين دختر جوان تماس گرفت و راز عجيبي را فاش كرد.

او مدعي شد يكي از مردان نقابدار است و آن روز قصد داشته همراه همدستانش دختر دانشجو را به قتل برساند تا بتوانند از خانه اين دختر براي نگهداري از يك گروگان ثروتمند استفاده كنند.

به‌دنبال اين تماس تلفني، نخستين سرنخ‌ها در اختيار ماموران قرار گرفت و وقتي مرد ناشناس در دومين تماس خود با دختر دانشجو بار ديگر ادعاهايش را تكرار كرد ماموران موفق شدند مخفيگاه او را در اطراف كرج ردگيري كنند.

به اين ترتيب گروهي از ماموران عازم اين محل شدند و مرد ناشناس را دستگير كردند. مرد جوان وقتي به اداره آگاهي انتقال يافت در بازجويي‌ها گفت: مدتي قبل وقتي از زبان همسر صيغه‌اي‌ام شنيدم كه مردي را مي‌شناسد كه ثروت زيادي دارد فكري به ذهنم رسيد.

بنابراين نقشه‌اي طراحي كردم تا با ربودن مرد ثروتمند ميلياردها تومان از او اخاذي كنم. نقشه‌ام را با 2 نفر از دوستانم در ميان گذاشتم و قرار شد با همدستي هم آن را عملي كنيم.

زماني كه رفت‌وآمدهاي مرد تاجر را زير نظر گرفتيم تا بتوانيم در فرصت مناسبي او را گروگان بگيريم متوجه شديم اين مرد هر چند روز يك بار به خانه اين دختر دانشجو كه از اقوام نزديك اوست مي‌رود تا از اوضاع و احوال او باخبر شود.

وقتي فهميدم اين دختر به تنهايي در خانه‌اش زندگي مي‌كند تصميم گرفتيم او را به قتل برسانيم و از خانه‌اش براي نگهداري از گروگانمان استفاده كنيم.

وي ادامه داد: براي اجراي اين نقشه به خانه دختر دانشجو رفتيم و با معرفي خود به‌عنوان اقوام همسايه او وارد ساختمان شديم. وقتي دختر دانشجو همراه دوستش خانه را ترك كرد قفل در را باز كرديم و در اتاق خواب مخفي شديم.

چند ساعت منتظر مانديم تا او به خانه برگردد اما بر خلاف انتظار ما دوستش نيز همراه او بود. زماني كه آنها وارد خانه شدند از اتاق خارج شديم تا هر دوي آنها را به قتل برسانيم اما در همين هنگام يكي از آنها از دست ما فرار كرد و نقشه‌مان ناكام ماند.

چند روز بعد از اين ماجرا در حالي كه به خاطر مصرف شيشه در حالت عادي نبودم گوشي تلفن را برداشتم و به دختر دانشجو زنگ زدم. اما همين تماس باعث شد پليس مخفيگاه مرا شناسايي كند.

بعد از اظهارات مرد جوان و دستگيري همدستانش، براي آنها قرار قانوني صادر شد و متهمان براي تحقيقات بيشتر راهي اداره آگاهي شدند.





Copyright: gooya.com 2016