سه شنبه 6 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> کاریکاتور جنجال آفرین: نیویورک‌ پست از طرفداران اوباما عذر خواهی کرد، خبرآنلاین

محمدرضا نوروزپور

نیویورک پست با الهام گرفتن از حادثه حمله شامپانزه به یک شهروند و کشته شدن آن توسط پلیس اوباما را به سخره گرفت. طرفداران باراک اوباما می گویند، نیویورک پست، روزنامه تابلویدی که به روپرت مرداک راست گرا تعلق دارد با انتشار کاریکاتوری به رئیس جمهور این کشور توهین کرده و باید مجازات شود. این روزنامه البته دو روز پس از انتشار کاریکاتوری که به نظر می رسد در آن به صورتی نژاد پرستانه رئیس جمهور آمریکا را یک شامپانزه سیاه که پلیس آن را با تیر زده، به تصویر کشیده از طرفداران اوباما عذر خواهی کرد.

با این همه انتشار این کاریکاتور اعتراضات زیادی را در آمریکا برانگیخت و نشان داد که شوخی کردن با رئیس جمهوری که آمریکایی ها برای تغییر به آن دل بسته اند کار ساده ای نیست و می تواند تبعاتی داشته باشد.

کارتون شان دیلونز خشم عده زیادی از طرفداران باراک اوباما و سیاهپوستان را برانگیخته است به طوری که فعالان سیاسی و برخی از فعالان اجتماعی آن را باب تازه ای از حملات نژاد پرستانه دانسته اند.

عذر خواهی نیویورک پست
با این همه در پی گسترش اعتراضات و راهپیمایی نسبتا بزرگی که توسط ال شارپتون فعال حقوق بشر و امور مذهبی در برابر دفتر روزنامه نیویورک پست صورت گرفت این روزنامه با انتشار یادداشتی، از همه کسانی که از چاپ این کاریکاتور ناراحت شده اند عذر خواهی کرد.





تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 





Copyright: gooya.com 2016