یکشنبه 6 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> پيروزی زن محجبه در انتخابات دانمارك، شیعه آنلاین

گفتني است پيروزي خانم اسماء به دليل مسلمان و محجبه بودن، توجه تمام رسانه‌هاي خبري دانماركي و غير دانماركي كه اين انتخابات را پوشش مي‌دادند، جلب كرد.

به گزارش شیعه آنلاین، در كشوري كه طي چند سال اخير چندين بار در اقدامات مختلف به دين مبين اسلام و پيامبر(ص) توهين شده است، در اتفاقي كم سابقه يك زن مسلمان فلسطيني تبار در انتخابات شوراي شهر پيروز شده و به مجلس آن راه يافت.

خانم اسماء عبدالحميد 27 ساله، روز چهار شنبه گذشته با پيروزي در انتخابات شوراي شهر آودنسي، به عنوان اولين نماينده زن مسلمان و محجبه به مجلس شواري شهر دانمارك راه يافت. اين شهر سوم شهر بزرگ و با اهميت دانمارك به شمار مي‌رود.

گفتني است پيروزي خانم اسماء به دليل مسلمان و محجبه بودن، توجه تمام رسانه‌هاي خبري دانماركي و غير دانماركي كه اين انتخابات را پوشش مي‌دادند، جلب كرد.

خانم اسماء عبدالحميد پس از پيروزي در اين انتخابات طي گفتگويي رسانه‌اي گفت: مايلم به خاطر آنچه كه در ذهنم است به من احترام بگذارند و نه به خاطر آنچه كه روي سرم است. يعني به نظرات و ديدگاه‌هاي من احترام بگذارند.

شايان ذكر است اين خانم فلسطيني تبار در انتخابات سال 2005 ميلادي نيز شركت كرده بود و با فاصله بسيار كمي از رقيب خود شكست خورده بود.

كارشناسان مسائل سياسي دانمارك و برخي فعالان سياسي اين كشور از احتمال پيروزي اسماء عبدالحميد و يا ديگر مسلمانان اين كشور در انتخابات پارلماني ابراز نگراني كرده و گفتند: اگر آنان وارد پارلمان شوند، ممكن است به مرور زمان قوانين ما را هم عوض كنند.

از سوي ديگر برخي فعالان سياسي پيروزي اين زن مسلمان و محجبه را يك معجزات و حوادث سياسي تعجب برانگيز در تاريخ سياسي دانمارك خواندند زيرا اين كشور اروپايي جزو كشورهايي است كه بيشترين توهين را به دين مبين اسلام و پيامبر(ص) كرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 


Copyright: gooya.com 2016