شنبه 28 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> روز قدس در پاریس: تنش بین ایرانیان سبز و عرب تباران (ویدئو)


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گزارش سید سراج الدین میردامادی از تظاهرات سبزها در مقابل مسجد پاریس

دیروز جمعی از جوانان سبز پاریس به مناسبت روز قدس به مقابل مسجد بزرگ پاریس رفتند و ضمن اعلام همبستگی خود با مردم فلسطین ، ظلم و ستم روا داشته شده بر مردم ایران در حوادث پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری را نیز محکوم کردند.

این جوانان سبز که با در دست داشتن نمادهای سبز و تراکتهایی حاوی حدیث شریف حضرت رسول پس از اتمام نماز جمعه مسجد بزرگ پاریس به سر دادن شعار و اعلام حمایت از جنبش مردم ایران پرداختند مورد هجوم و وحشیگری عرب تبارهای حامی محمود احمدی نژاد واقع شدند.

کمی بعد ، پلیس میان دو جمع تظاهر کننده حائل شد و مانع از درگیری میان ایرانیان و عرب تبار ها شد اما همچنان سبزها و عربها به تبادل شعار می پرداختند. شعارهای عرب تبارها دائر بر حمایت از خامنه ای و احمدی نژاد و علیه اسرائیل بود حال آنکه سبزها مرگ بر دیکتاتور سر می دادند و خواهان آزادی و دموکراسی در ایران بودند رئیس دولت دهم و حامیان او را دیکتاتور می خواندند.

کشمکش میان دو گروه در حالی تشدید شد که عوامل مرتبط با سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس نیز به جمع عرب تبارها پیوسته بودند و از ایشان حمایت می کردند و فردی به نام آزادان که از وابستگان به جمهوری اسلامی می باشد کرارا به سبزها حمله می کرد و با خشم و غضب شالهای سبز را از دست جوانان سبز می گرفت و تراکتهای ایشانرا پاره می کرد.

یک روحانی شیعه ظاهرا لبنانی نیز از مسجد خارج شد که با خشم و غضب فراوان تراکت یکی از سبزها را پاره کرد و عرب تبار ها مانع از نزدیک شدن سبزها به او می شدند.

سئوال اصلی سبزها در پایان این تجمع همچنان بی پاسخ باقی ماند که چرا این جمع مدعی اسلام حدیث شریف پیامبر " الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم" را پاره می کردند در حالیکه این حدیث شعار محوری اسلام مورد ادعای ایشان نیز می باشد.

سبزها در این اقدام شجاعانه پیروز و سربلند بیرون آمدند مضافا بر اینکه دوربین صدا و سیما جمهوری اسلامی نمی توانست از شعار عرب تبارها برای رسانه میلی خوراک تبلیغاتی تهیه کند و از همه مهمتر اینکه کامران نجف زاده خبرنگار منفور صدا و سیما که به پاس خوش خدمتی اش به پاریس اعزام شده است جرئت نکرد در این مراسم حضور پیدا کند حال آنکه همه ساله خبرنگار اعزامی صدا و سیما از مقابل مسجد پاریس روز قدس را برای پخش در شبکه های سراسری گزارش می نمود.

نکته آخر آنکه اکثریت مسلمانان و نمازگزاران جمعه و فرانسوی های ساکن در آن محله ضمن ابراز حمایت از سبزها حرکات افراطی حامیان محمود احمدی نژاد را محکوم می کردند.

برگرفته از وبلاگ سید سراج الدین میردامادی



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016