سه شنبه 3 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> ویدئو جنجالی برنامه نود: تجاوز به حريم خصوصی به بهانه منشور اخلاقی در ورزش






از سوی سایت حامیان دولت مطرح شد؛
درخواست برکناری فردوسی پور و کوثری

شفاف: در حالیکه از ابتدای فصل جدید لیگ برتر به نظر می رسید که اجرای مجدد عادل فردوسی پور در برنامه 90 با چالش های جدی مواجه است، برخی حوادث سبب شده دوباره حامیان دولت از مدیران رسانه ملی بخواهند که فردوسی پور را کنار بگذارد.

این در خواست ها از زمان محمد علی آبادی رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی آغاز شد. اما این باره برخی رسانه های دولت از جمله رجانیوز چنین درخواستی را مطرح می کنند . با این تفاوت که فردوسی پور این بار تنها نیست و در کنار درخواست برکناری وی درخواست برکنار جهانگیز کوثری مجری برنامه ورزش از نگاه 2 نیز مطرح شده است . رجانیوز که سایت اصلی حامیان دولت است در باره این دیدگاهش نوشته است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مخالفت برنامه‌هاي ورزشي رسانه ملي با اجراي طرح منشور اخلاقي فدراسيون فوتبال و مانور ويژه عوامل برنامه‌هاي ورزشي سيما به ويژه برنامه‌هاي تلويزيوني"نود و "ورزش از نگاه دو مبني بر مظلوميت محرومان منشور اخلاقي كه از حضور در ليگ برتر منع شدند، به سوژه‌ جذابي براي رسانه‌هاي بيگانه تبديل شد تا عوامل اين شبكه‌هاي تلويزيوني با تكرار ادعاهاي مجريان مدعي شوند در ايران ورود به مسائل شخصي افراد يك امرعادي و طبيعي است.

فردوسي‌پور و كوثري در برنامه‌هاي زنده تلويزيوني اين مساله را به وضوح اعلام كردند و مدعي شدند افرادي تندرو در فدراسيون فوتبال به مسائل خصوصي بازيكنان و مربيان فوتبال ايران ورود پيدا مي‌كنند!

كوثري و فردوسي پور در دو هفته گذشته به شكل غير متعارفي به صورت كاملا برنامه‌ريزي شده تلاش كردند تا اجراي طرح منشور اخلاقي را در فوتبال ايران زير سوال ببرند و با دعوت از منتقدان اين طرح در برنامه‌هاي زنده تلويزيوني فضايي را به وجود آوردند تا زمينه توقف اين طرح را فراهم آورند.

تهيه كننده برنامه تلويزيوني ورزش از نگاه دو در دو هفته گذشته با دعوت از افرادي نظير ناصر حجازي، نادر دست نشان، فيروز كريمي و اكبر ميثاقيان با پيش كشيدن بحث طرح منشور اخلاقي و موضع‌گيري علني در خصوص اين طرح علناً مخالفت خود را با اجراي چنين منشوري در فوتبال ايران اعلام كرد و مدعي شد فدراسيون فوتبال بايد هرچه سريع‌تر زمينه برچيده شدن ان طرح را فراهم آورد. از سوي ديگر، فردوسي‌پور تهيه كننده و مجري برنامه تلويزيوني نود با دعوت از امير حاج‌رضايي و عبدالرحمن‌شاه حسيني كه جزو مخالفان صد در صد منشور اخلاقي هستند، تلاش كرد به برچيده‌شدن اين طرح كمك كند.

رفتار غيرمتعارف مجريان ورزشي سيما در حمايت از هنجارشكنان باعث شد رسانه‌هاي بيگانه در حركتي تخريبي قسمت‌هاي از برنامه‌هاي نود و "ورزش از نگاه دو" را به صورت گزينشي پخش كنند و با تحليل‌هايي هدف‌دار، اين گونه به مخاطبان خود القا كنند كه اجراي طرح منشور اخلاقي ورود به حيطه خصوصي افراد است و چنانچه اين مساله به اطلاع مسوولان فدراسيون جهاني فوتبال برسد، فدراسيون فوتبال ايران در خطر محروميت و تعليق قرار خواهد گرفت.

در يكي از اين گزارش‌ها كه از شبكه LIVE CHANEL پخش شد، مجري جوان اين برنامه اعلام كرد اگر يكي از محرومان منشور اخلاقي تلاش كند به فدراسيون جهاني فوتبال شكايت كند، مطمئنا زمينه محروميت فدراسيون فوتبال ايران فراهم مي‌شود! وي حتي به محرومان منشور اخلاقي پيشنهاد داد ما به شكل ويژه از شما حمايت مي‌كنيم و اگر لازم باشد براي شما به فيفا نامه‌نگاري خواهيم كرد!

البته جوسازي رسانه‌هاي بيگانه به پخش اين گزارش ختم نشد چرا كه ديگر شبكه‌هاي تلويزيوني مستقر در آمريكا و انگليس با تلاشي زنجيره‌اي نشان دادند همگام و همسو با مخالفان داخلي به دنبال به وجود آوردن فضايي براي از بين بردن منشور اخلاقي فدراسيون فوتبال هستند. در اين زمينه مي‌توان به مصاحبه تهيه كننده و مجري برنامه تلويزيوني "ورزش از نگاه دو" با سايت خارجي گل اشاره كرد كه در آن، كوثري صراحتاً اعلام كرد هيچ تخلفي انجام نداده و دعوتش از سه مربي محروم از سوي منشور اخلاقي كاري خلاف نبوده است.

وي در طول اين مصاحبه با دفاع از سياست‌هاي برنامه ‌خود اين‌گونه بيان كرد كه با اجراي منشور اخلاقي به اين شكل مخالف است و نبايد چنين طرحي در فوتبال ايران اجرا شود!

بروز چنين اتفاقاتي در رسانه‌هاي بيگانه با واكنش‌هاي متفاوتي از سوي محافل خبري رو به رو شد، اما در اين بين دفاع مدير شبكه دوم سيما از برنامه تلويزيوني ورزش از نگاه دو تعجب بسياري از كارشناسان و صاحب‌نظران عرصه رسانه را برانگيخت.

مهدي‌فرجي كه پيش از اين از سوي منتقدان مورد اعتراض شديدي به دليل ساخت سريال ‌شمس‌العماره قرار گرفته بود با تكرار سياست‌هاي خود،اين بار هم از برنامه تلويزيوني ورزش از نگاه دو حمايت و اعلام كرد: اين برنامه جزو يكي از برنامه‌هاي فرهنگي است(!) و كساني‌كه تبليغاتي بودن اين برنامه را عنوان مي كنند بهتر است نشانه‌هاي آن را نيز بيان كنند.

مدير شبكه دوم سيما بدون توجه به كدهايي كه منتقدان كوثري به عنوان تخلفات فاحش وي ارائه كرده بودند، اعلام كرد اين برنامه به مسائلي مي‌پردازد كه فرهنگ حاكم بر فوتبال و ورزش ايران بهبود يابد.

با اين حال، موج اعتراض‌ مقامات مسئول به برنامه‌هاي ورزشي سيما به ويژه نود و ورزش از نگاه دو به شكل قابل توجهي افزايش يافته، به گونه‌اي كه يك مقام مسئول در گفت‌و گو با رجانيوز اعلام كرد: «به احتمال بسيار زياد ظرف هفته آينده با هماهنگي مسئولان ذي ربط به‌ويژه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و مسئولان شوراي نظارت صدا و سيما نامه‌اي محرمانه براي عزت‌الله ضرغامي ارسال خواهد شد تا وي با خاطيان برخورد كند در غير اين صورت وي بايد پاسخگوي عواقب اين حركت باشد.»



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016