سه شنبه 1 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

دیدنیها >> دو گزارش متفاوت كيهان از يك مراسم!، شفاف

صفحه دوم كیهان امروز:

به عشق رهبر آمده (خبر ویژه)

در پی سوءاستفاده جماعت اندكی كه به دعوت قبلی سران فتنه برای بهره گیری تبلیغاتی از تشییع جنازه آیت الله منتظری به قم آمده و شعارهای ساختارشكنانه سر داده بودند ، دیشب مردم قم با حضور در مسجداعظم این شهر كه محل برگزاری مراسم ختم آقای منتظری بود، فرصت سوءاستفاده را از پیاده نظام سران فتنه سلب كردند. جمعیت انبوه با شعارهای؛ این همه لشكر آمده، به عشق رهبرآمده، خونی كه در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریكا و... اعلام كردند به سران فتنه اجازه نمی دهند حضور آنها در تشییع جنازه آیت الله منتظری كه در پی پیام رهبرمعظم انقلاب صورت پذیرفته است را به حساب خود بنویسند.

گفتنی است رسانه های بیگانه و سایت های ضدانقلاب با انتشار تصاویری از جمعیت تشییع كننده پیكر آیت الله منتظری و حذف پلاكاردها و تصاویر بزرگ امام و رهبری كه جمعیت برای نشان دادن علت حضور خود در مراسم تشییع به همراه آورده بودند، تلاش كردند آنها را به عنوان حامی سران فتنه جا بزنند.

صفحه 14 كيهان امروز :



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پیكر آیت الله حسین علی منتظری صبح دیروز در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاك سپرده شد.

مرحوم آیت الله منتظری كه شنبه شب در اثر ابتلا به عارضه قلبی در منزل خود درگذشت، صبح دیروز حدود ساعت 11، در جوار مزار فرزندش شهید محمد منتظری به خاك سپرده شد.

مطابق گزارش های خبرنگاران كیهان جمعیت تشییع كننده پیكر آقای منتظری كه حداكثر حدود 5000 نفر تخمین زده می شود، پس از تدفین پیكر ایشان بلافاصله متفرق شدند و اصلاح طلبانی كه با هدف ایجاد «یك تجمع مردمی بزرگ» از تهران راهی قم شده بودند عملاً در دستیابی به هدف خود به طور كامل ناكام ماندند.
مطابق گزارش های دریافتی تشییع پیكر آیت الله منتظری با تنش های اندكی همراه بوده و برخی شعارهای توهین آمیز از جانب معدودی از تشییع كنندگان بلافاصله با پاسخ های قاطع انبوهی از طلاب و بسیجیان كه بخش بزرگی از جمعیت را تشكیل می دادند مواجه شده است.

پس از تدفین پیكر آیت الله منتظری، اكثر حاضران در مراسم متفرق شدند و تنها جمعیتی حدود 200 نفر كه از قبل سازماندهی شده بودند جلوی حرم مطهر حضرت معصومه(س) تجمع كرده و به سر دادن شعارهای افراطی پرداختند. این اقدام از جانب این عده معدود، با واكنش فوری خیل طلاب و فضلای جوان و بسیجیان حوزه علمیه قم مواجه شد، به طوری كه چند هزار نفر از آنان به جانب تجمع كوچك آشوبگران حركت كرده و آنها را با شعارهایی چون «شهر مقدس قم جای منافقین نیست» پراكنده ساختند. آشوبگران كه ابتدا با بی اعتنایی و سپس خشم مردم قم مواجه شده بودند به سمت خانه مرحوم آقای منتظری حركت كردند و بلافاصله پس از رسیدن به این مكان و رخ دادن برخی درگیری های بسیار جزئی پراكنده شدند.

در مجموع گزارش ها حاكی از آن است؛ سران فتنه كه برخی از آنها همچون موسوی از یكشنبه شب به همراه افرادی چون غلامحسین كرباسچی، محمدرضا خاتمی و عماد باقی به قم رفته بودند و برخی دیگر چون مهدی كروبی كه صبح دیروز عازم قم شدند، هیچ موفقیتی در تبدیل كردن تشییع جنازه به «آشوب» به دست نیاوردند و نهایتاً آخرین فرصت خود برای غائله آفرینی را هم از دست دادند. این آبروریزی به فضاحت روزهای 27 و 16 آبان اضافه شد و نشان داد كه فتنه گران بدنه اجتماعی خود را به طور كامل از دست داده اند. همچنین برخی پایگاه های اینترنتی وابسته به جریان فتنه كه از آن سوی مرزها مدیریت می شوند یكشنبه شب در میدان محسنی تهران تجمعی اعلام كرده بودند كه تعداد حاضران در آن به عدد انگشتان دو دست هم نرسید.

كیهان به زودی كارنامه فتنه گران در این ماجرا خصوصاً تجلیل بدون مرزبندی آنان از آیت الله منتظری، اهانت به عكس امام و نهایتاً نسبت این اقدامات با ادعای پیروی از خط امام را به تفصیل بررسی خواهد كرد.



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016