دوشنبه 14 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> دفتر خامنه ای: بستنی طلا حرام است + فارس: شهرداری تهران سرو بستني طلا را متوقف كرد

105824_PhotoA.jpg
فارس - بر اساس استفتایی که از دفتر استفتائات مقام معظم رهبری صورت گرفته، خوردن بستنی‌هایی که در ترکیب آن از عنصر طلا استفاده شده باشد، حرام است.

بنابر اعلام مسئولان رستوران گردان "برج میلاد" تهران قرار است بستنی‌هایی با روکش طلا عرضه شود که در ترکیبات آن از چند گرم طلای خوراکی به صورت پودر و برگه‌های طلا استفاده شده است که قیمت هر عدد از این بستنی‌ها 400 هزار تومان اعلام شده است.

برای اطلاع از حکم فقهی خوردن چنین بستنی‌هایی که در ترکیبات آن از طلای خوراکی استفاده شده است، استفتائی را از دفتر مقام معظم رهبری مبنی بر حکم شرعی این مسئله داشتیم که مسئول پاسخگویی دفتر معظم‌له اعلام داشت: در صورتی که در ترکیبات این نوع از بستنی از عنصر طلا استفاده شده باشد، خوردن آن حرام است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عرضه نوع خاصی بستنی در رستوران گردان برج میلاد به هیچ وجه مورد تایید نیست و شهرداری تهران از اين اقدام قطعا جلوگیری مي‌كند.

به گزارش خبرگزاري فارس، پیرو انتشار برخی اخبار درباره عرضه نوع خاصی از بستنی توسط پیمانکار رستوران گردان برج میلاد ، روابط عمومی برج میلاد تهران با صدور اطلاعیه ای ضمن غیرمسئولانه خواندن این گونه اظهارات تاکید کرد: موضوعات مطرح شده از سوی پیمانکار رستوران گردان درباره سرو نوع خاصی از بستنی به هیچ وجه مورد تایید شهرداری تهران نبوده و نیست و شهرداری تهران از انجام چنین اقداماتی به طور حتم جلوگیری خواهد کرد.

در این اطلاعیه همچنین تاکید شده است : عرضه نوع خاصی از بستنی در رستوران گردان برج میلاد ایده پیمانکار رستوران گردان بوده که در رسانه ها مطرح شده است و به هیچ عنوان تا به حال سرو چنین بستنی در برج میلاد انجام نشده است که با توجه به حرمت شرعی و اجتماعی چنین اقدامی ، شهرداری تهران پس از اطلاع از این امر دستور توقف موضوع را صادر کرده و مانع از انجام چنین طرحی خواهد شد.



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016