جمعه 27 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> تصاویر ماهواره ای از تاسیسات اتمی ایران

بی بی سی - تصاویر ماهواره ای از سایت گوگل نشان دهنده تغییراتی است که در یک سال گذشته در کارخانه غنی سازی اورانیوم در نطنز به وجود آمده است. ساختمان های جدید در سمت راست روی تصویر مشخص شده اند. آژانس بین المللی انرژی اتمی در اکتبر و نوامبر ۲۰۱۱ از این تاسیسات بازدید به عمل آورد ولی جزییات یافته های آنان هنوز منتشر نشده است.
googIRInuke1.jpg

تصاویر ماهواره ای گوگل تغییرات کارخانه و راکتور آب سنگین اراک را نیز در طول سال گذشته نشان می دهد. ساختمان های جدید در سمت راست مشخص شده اند. راکتور IR-40 در اکتبر ۲۰۱۱ توسط بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی بررسی شده است. آژانس در گزارشی گفته است که ساخت این تاسیسات ادامه داشته و مبدل های حرارتی خنک کننده نصب شده است. آژانس همچنین افزوده است که ایران پروژه های مربوط به آب سنگین، از جمله ساخت راکتور تحقیقاتی آب سنگین (راکتور IR-40) را که تابع مقررات آژانس است، به حال تعلیق در نیاورده.
googIRInuke2.jpg



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کار ساخت نیروگاه اتمی بوشهر در سال ۱۹۷۴ آغاز شد ولی پس از انقلاب اسلامی ایران متوقف شد. این پروژه در دهه ۱۹۹۰با کمک روسیه دوباره از سر گرفته شد. تصاویر زیر تغییرات این نیروگاه را در دهه گذشته نشان می دهد:
googIRInuke3.jpg



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016