یکشنبه 20 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> سگ کشی بی‌رحمانه در تبریز (تصاوير +18)، مهر

مهر - یک تشکل مردم نهاد فعال در آذربایجان شرقی با طرح این ادعا که سگ‌های ولگرد و بی سرپرست در تبریز به طرز بیرحمانه‌ای توسط برخی شرکتهای طرف قرارداد با شهرداری کشتار می‌شوند، از مسئولان برای جلوگیری از این اقدام استمداد کرد.

اشرف یوسفی، رئیس هیئت مدیره انجمن حامیان طبیعت آذر گفت: چندی است که سگ‌های بدون صاحب سطح شهر تبریز به بهانه جلوگیری از انتقال بیماری، زیباسازی چهره شهر و حمایت از حقوق شهروندان، توسط برخی شرکتهای طرف قرارداد با شهرداری جمع آوری شده و در مکانی به نام معدومگاه بعد از دو یا سه روز نگهداری در سخت ترین شرایط کشته می‌شوند.

sagkoshiTabriz1.jpg

وی با بیان اینکه ظاهرا مسئولان شهرداری در خصوص نحوه معدوم سازی این حیوانات نظارت کافی ندارد مدعی شد: این حیوانات زبان بسته پس از نگهداری در معدومگاه، با روش‌های بسیار فجیع مانند ضربه به جمجمه توسط لوله‌های فلزی و کوبیدن سر آن‌ها به دیوار و یا حلق آویز شدن کشته می‌شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

این فعال حقوق حیوانات با مطرح کردن این موضوع که چنین کشتار بیرحمانه‌ای برای دستیابی به سودهای کلان توسط عده‌ای معلوم الحال صورت می‌گیرد، ادامه داد: با وجود اینکه پیمانکار مربوطه طبق قرارداد، برای کشتن سگ‌ها با داروی بیهوش کننده هزینه دریافت می‌کند اما حیوانات یاد شده هرگز با داروی بیهوش کننده کشته نمی‌شوند چراکه هزینه داروهای فوق زیاد بوده و با وجود دریافت مبلغ از سوی شهردرای، پیمانکاران یاد شده از روشهای غیراخلاقی و غیربهداشتی برای معدوم سازی حیوانات استفاده می‌کنند.

sagkoshiTabriz2.jpg

یوسفی با بیان اینکه هیچ گونه نظارتی بر تعداد حیوانات معدوم شده به صورت مستمر وجود ندارد، افزود: آمار ارائه شده توسط پیمانکار جهت دریافت هزینه بیشتر دستکاری شده و آمار غیرواقعی ارائه می‌شود.

sagkoshiTabriz3.jpg

وی با اشاره به آمادگی تشکل «حامیان طبیعت آذر» برای جلوگیری از کشتار حیوانات بی گناه، افزود:ما آماده ایم بعد از جمع آوری سگ‌های بدون صاحب از سطح شهر اقدام به واکسیناسیون و درمان بیماری‌های انگلی و جسمی آنها کنیم و طی عمل جراحی کاملاً علمی توسط دامپزشکان سگ‌های نر را وازکتومی یا عقیم سازی نماییم.

sagkoshiTabriz4.jpg

یوسفی اضافه کرد: این تشکل با تغذیه مناسب و انجام حمایت‌های لازم نه تنها امکان زندگی و مرگ به صورت طبیعی را برای این حیوانات فراهم می‌کند بلکه با جمع آوری و درمان حیوانات مانع انتقال بیماری‌ها به انسان از طریق این حیوانات شده و سطح شهر هم تمیز می‌شود.

وی افزود: انجام عمل عقیم سازی موجب می‌شود تا معضل سگ‌های بدون صاحب و انتقال بیماری در طی دو تا سه سال در سطح منطقه به طور کامل حل و فصل شده و تحت کنترل درآید.

رئیس هیئت مدیره این تشکل حامی حیوانات با انتقاد از آن دسته از افرادی که طرح عیقم سازی سگ‌های ولگرد را طرحی از قبل شکست خورده معرفی می‌کنند، آنان را افرادی با نظرات سطحی و فاقد تحلیل کارشناسی توصیف کرد و افزود: با وجودی که همه کارشناسان معتقدند به جای معدوم سازی حیوانات باید با روش‌های اصولی به عقیم سازی آن‌ها پرداخت اما متاسفانه جای این سئوال است که چرا مسئولان تبریز به چنین اقدامی دست نزده است.

وی ادامه داد: موضوع به اینجا ختم نمی‌شود زیرا اجساد سگ‌های ولگرد که با بیرحمانه ترین شکل ممکن کشتار می‌شوند به زباله گاه تبریز منتقل و به «کومورچایی» ریخته می‌شوند که می‌تواند فاجعه زیست محیطی دیگری را رقم زند.

یوسفی با یادآوری بخشنامه وزارت کشور در رابطه با کنترل حیوانات بی سرپرست، کشتار حیوانات سالم را بر اساس مفاد این بخشنامه فاقد وجاهت قانونی دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرداری تبریز جمع آوری حیوانات بی سرپرست را به شرکت خصوصی واگذار کرده و آن شرکت در نقض صریح بخشنامه، حیوانات را به صورت غیراصولی و خشن جمع آوری و به طرز فجیع، غیراخلاقی، غیرشرعی و غیرقانونی معدوم می‌کند لازم است به دلیل عدم صلاحیت، قرارداد با این پیمانکار لغو و طبق ماده 9 همان بخشنامه این امور به تشکل‌های مردمی و زیست محیطی واگذار گردد.



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016