چهارشنبه 21 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> نجات 6 ايراني ديگر توسط نیروی دریایی آمريكا (+ تصاویر)

آمريكا اعلام كرد كه 6 ملوان ديگر ايراني را در آب هاي شمال خليج فارس از خطر غرق شدن نجات داده است .

به گزارش عصر ايران وزارت دفاع آمريكا روز سه شنبه با اعلام اين موضوع گفت يك كشتي نيروي دريايي آمريكا شش ملوان ايرانی که لنج آنها غرق شده بود را در خليج فارس نجات داده است.

newIRIsailorsSaved1.jpg
يک مقام آمريکايی به رويترز گفته است كه اين اتفاق در بامداد روز سه شنبه رخ داده است . بنا بر اين گزارش ملوانان ايرانی پس از آب گرفتگی موتورخانه لنج شان برای درخواست کمک نورافشان هايی را روشن کردند تا کشتی در حال عبور آمريکايی متوجه مشكل شده و به آنها كمك كند.

newIRIsailorsSaved2.jpg
طبق اين گزارش اين لنج در ۹۰ کليومتری جنوب شرقی بندر ام القصر عراق غرق شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين مقام آمريکايی همچنين گفته است كه يك شناور گارد ساحلی آمريکا به کمک آنها رفته و آب، پتو و غذای حلال در اختيار اين ملوانان قرارداده است و همچنين يکی از ملوانان ايراني را كه به طور سطحي مجروح شده را مداوا کرده است.

newIRIsailorsSaved3.jpg
در بيانيه نيروی دريايی آمريکا آمده است: حکيم حميداوي ، مالک اين لنج ايرانی به نام " يا حسین " از کمک نيروی دريايی آمريکا تشکر کرده است. در اين بيانيه به نقل از حکيم حميداوي آمده است: بدون کمک شما ما مرده بوديم. از همه آنچه که برای ما انجام داديد سپاسگزاريم.

نيروهای آمريکايی پس از رسيدگي اوليه به وضعيت اين 6 ملوان ايراني ، آنها را از طريق يك قايق به يك شناور گارد ساحلی ايران به نام " ناجي 7 " تحويل دادند.

اين دومين بار در يک هفته گذشته است که نيروی دريايی آمريکا به ملوانان ايرانی کمک می کند.

هفته گذشته نیز يک ناو امريکايی، سيزده ملوان ايرانی را از دست دزدان دريايی سوماليايی نجات داد. اين نيروها ۱۵ دزد دريايی مسلح را بازداشت و ۱۳ ملوان ايرانی را که هفته ها در اسارت دزدان دريايی بودند، آزاد کردند.

جمهوري اسلامي ايران اين اقدام آمريكا را انسان دوستانه و مثبت دانسته است .



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016