سه شنبه 16 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> قدردانی و اهدای تنديس به زنان هنرمند و فعال ايرانی به‌مناسبت روز جهانی زن در هلند، گزارش اختر قاسمی (+ تصاوير)

يکشنبه چهار ماه مارس شهر دلفت در هلند به پيشواز روز جهانی زن رفت و اين روز را با قدردانی از چندين زن هنرمند، نويسنده، روزنامه‌نگار و فعال سياسی ـ اجتماعی جشن گرفت.

اين برنامه با همکاری جمعی از تلاشگران حقوق زنان و هنرمندان از سوی کميته زنان برای فرهنگ و هنر، کانون دانشجويان ايرانی در هلند و کانون دوستداران فرهنگ و هنر سازماندهی شد.

اين سه گروه فعال فرهنگی ـ اجتماعی از سال ۲۰۰۰ برنامه‌های فرهنگی ـ سياسی متعددی را تدارک ديده‌اند و يکی از کارهای قابل توجه آن‌ها برگزاری مراسم تقدير از هنرمندان، نويسندگان و فعالان اجتماعی ـ فرهنگی است که با اهدای هدايا و تنديس صورت می‌گيرد.

تلاشگران حقوق زنان و هنرمندان و کانون دانشجویان با همکاری کانون دوستداران فرهنگ و هنر امسال به مناسبت روز جهانی زن از زنانی که در مهاجرت با تلاش و کوشش در عرصه های مختلف فرهنگی ـ اجتماعی و سیاسی نه تنها توانستند در انتقال فرهنگ خود به جامعه میزبان کوشا باشند بلکه با کار خود برای رسیدن جامعه ای پویا و بدور از تبعیض گام برمی دارند، قدردانی شد. آنها با اهدای گل و هدایا به همراه تندیسی از این زنان که از سراسر اروپا و اسکاندیناوی حضور داشتند تقدیر کردند. برگزار کنندگان دلیل انتخاب این تعداد زنان را آشنایی با کار و فعالیت آنان عنوان کردند و بر این باورند که اینان نمونه ای از بیشمار زنان فعال ایرانی در خارج از کشور هستند که در جوامع میزبان تلاش می کنند و شایسته تقدیر هستند


در این برنامه زنان هنرمند این امکان را داشتند تا بخشی از کارهای خود را به نمایش بگذارند. زنان نقاش، عکاس، مجمسه ساز و نویسنده با به نمایش گذاشتن کارهای خود سالن را تزیین کردند. برنامه با نمایش دو فیلم کوتاه از خسرو سینایی و انیمشنی از یک دانشجو در باره ی سنت ها شروع شد.
سپس مجریان برنامه نسیم طالبی و نسترن حمیدی به ترتیب حروف الفبا از زنان دعوت کردند تا قبل از دریافت تندیس سه دقیقه در مورد خود و کارهایشان برای حاضران صحبت کنند. بهبوده نعیمی، مارگریت کول واین، معصی ذاکری، اختر قاسمی، فرناز صداقت،سوسن شهبازی، نسرین قاسم زاده، مریم افشاری، سحر آبشاری، مینا زاده، ویدا بلوم، مژگان عظیمی، شیرین قهرمانی، سارا تبریزی، بهاره ذوالفقاری، بهناز تائبی، زری عرفانی، لیلی گُلزار، فری ابراهیمیان، شهین دمی زاده، مهرناز صالحی و پروین شهبازی زنانی بودند که به این برنامه دعوت شدند.

تا به حال چندین بار در برنامه هایی که توسط این سه گروه انجام می شود شرکت کردم و هر بار سالن مملو از شرکت کنندگان مشتاق بود. این بار هم همانند برنامه های گذشته ایرانیان از راه های دور و نزدیک برای بزرگداشت روز جهانی زن در این برنامه شرکت کردند.





تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 





























ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016