پنجشنبه 17 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> روایت یزدی از اختلاف احمدی‌نژاد و خامنه‌ای (+ فایل صوتی)

سایت دیگربان - در آستانه نخستین سالگرد خانه‌نشینی ۱۱ روزه محمود احمدی‌نژاد در اعتراض به مخالفت علی خامنه‌ای با برکناری حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات٬ روایت محمد یزدی٬ عضو شورای نگهبان از این اختلاف منتشر شد.

اواخر فروردین ماه سال ۱۳۹۰ رئیس دولت دهم بر سر ادامه کار وزیر اطلاعات با رهبر جمهوری اسلامی به اختلاف برخورد.

در آن زمان بسیاری از مقام‌های حکومتی و روحانیون بلند‌پایه برای جلب رضایت احمدی‌نژاد به منظور بازگشت به نهاد ریاست جمهوری دیدارهای محرمانه‌ای با وی داشتند که دیدار محمدی یزدی یکی از آنها است.

آقای یزدی در یک فایل صوتی که در اختیار «دیگربان» قرار گرفته است٬ در جمع گروهی از روحانیون به علت اختلاف احمدی‌نژاد و خامنه‌ای اشاره کرده و مذاکراتش با رئيس دولت دهم را تشریح کرده است.

یزدی در این سخنرانی گفته خامنه‌ای در جلسه‌ با احمدی‌نژاد نه‌ تنها با برکناری مصلحی موافقت نکرده٬ بلکه با دو پیشنهاد وی درباره وزارت اطلاعات نیز مخالفت کرده بود.

به گفته این عضو شورای نگهبان٬ احمدی‌نژاد چند گزینه به عنوان جانشین مصلحی در وزارت اطلاعات ارائه کرده که تمام آنها با مخالفت رهبر جمهوری اسلامی مواجه شد.

یزدی ادامه داده که احمدی‌نژاد در نهایت پیشنهاد می‌کند سرپرستی وزارت اطلاعات را بر عهده بگیرد که این پیشنهاد هم با مخالفت خامنه‌ای مواجه شده و در نهایت منجر به خانه‌نشینی ۱۱ روزه رئيس دولت می‌شود.

یزدی در پایان این سخنرانی به صراحت از احمدی‌نژاد و نزدیکانش با عنوان «باندی» نام می‌برد که با تسلط بر وزارت اطلاعات می‌خواسته‌اند در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری پیروز شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016