شنبه 23 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> گزارش تصویری اختر قاسمی از کنسرت سیما بینا در اشتوتگارت و مونیخ

تور اروپايی کنسرت‌های سيما بينا از هفته پيش چهارم ماه مه آغاز شد و تاکنون در شهرهای ماينز، اشتوتگارت و مونيخ با استقبال ايرانيان روبه‌رو شده است.

اين بار سيما بينا در اروپا با گروه ليان از آمريکا متشکل از هومن پورمهدی، پيرايه پورافر و علی نوربخش به همراه علیرضا شيروانی نوازنده تنبور و شروين مهاجر از ايران، گروه خود را به روی صحنه برد.

عليرضا شيروانی از نوازندگان تنبور خراسان از جمله نوازندگانی‌ست که با سيما بينا کار حرفه‌ای خود را آغاز کرد.

سيما بينا که در جامعه ايرانی به‌عنوان محقق و بانوی موسيقی محلی شهرت دارد اين بار با يادی از عارف و خواندن تصيف‌های او در بخش اول کنسرت‌هايش علاقه‌مندان خود را به‌وجد آورد.

عارف قزوينی از شعرای مشروطه است که با تصنيف‌های ملی ـ سياسی و عشقی خود در بين ايرانيان شهرتی به‌سزا دارد. يکی از معروف‌ترين و ماندگارترين تصنيف‌های او "از خون جوانان وطن لاله دميده"ست. اشعار عارف را خوانندگان مختلف و مطرح ايرانی همانند قمرالملکوک و محمدرضا شجريان و دوامی و ....اجرا کرده‌اند.

در نظرخواهی که از شرکت‌کنندگان داشتم آن‌ها ضمن استقبال و علاقه‌ی خود به اجرای موسيقی اصيل و سنتی سيما بينا و پشتيبانی از وی و احترام به عارف، از سيما بينا به‌عنوان برترين خواننده موسيقی محلی ايران ياد می‌کردند و پيوند سيما بينا را با موسيقی محلی ايران جداناپذير می‌دانستند.

کنسرت‌های بعدی سيما بينا در ادامه تور اروپايی خود به ترتيب پاريس ۱۳ ماه مه، دوسلدورف ۱۸ ماه مه، هلند (شيدام) ۲۰ ماه مه، هامبورگ ۲۶ ماه مه و آخرين کنسرت او در لندن ۲۷ ماه مه خواهد بود.

اختر قاسمی





تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 







































ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016