سه شنبه 28 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

دیدنیها >> گزارش تصویری اختر قاسمی از نمایشگاه "امید نام من است"

اختر قاسمی ـ روز يکشنبه ۱۶ سپتامبر کانون ره آورد آخن ديدار دسته‌جمعی از نمايشگاه "اميد نام من است" در فرانکفورت را برای علاقه‌مندان شهرهای آخن و کلن ميسر کرد. کانون ره آورد با تدارک اتوبوسی ده‌ها نفر را به ديدار نمايشگاه "اميد" برد.

"اميد نام من است" عنوان نمايشگاهی‌ست که به‌مناسبت ۲۴مين سالگرد کشتار زندانيان سياسی در سال ۱۳۶۷ توسط برخی از جان به در بردگان زندان‌های جمهوری اسلامی و فرزندان و بازماندگان اعداميان تدارک ديده شده است.

اين نمايشگاه از آثار هنری، کارهای دستی، نوشته‌ها و نامه‌های زندانيان سياسی به فرزندان و خانواده‌های خود و همچنين لباس‌ها و لوازم شخصی زندانيان در آخرين ساعات قبل از اعدام است. همه‌ی آثار و اشيا در نمايشگاه بسيار تأثربرانگيز و غم‌انگيز است. هدايايی دستکار از زندانيان برای فرزندان کوچک خود که اغلب هم يا فرزندانشان خيلی کوچک بودند که دستگير شدند و يا زمانی که آن‌ها در زندان بودند متولد شدند! نامه‌های به مادر و خواهر و فرزندان و آخرين روزها و ساعات قبل از اعدام....

ديدن اين نمايشگاه برای هر کسی که قلبش برای انسانيت و جامعه‌ای سالم می‌تپد ضروری است نمايشگاهی برای اين‌که فراموش نکنيم چه کسانی را برای آزادی و انسانيت از دست داديم و بياموزيم و اجازه ندهيم تاريخ تکرار شود.

نمايشگاه "اميد" از کمک ارگان‌های دولتی و فرهنگی آلمانی همچون شهرداری فرانکفورت و مرکز آنه فرانک برخوردار است. منيره برادران، فعال حقوق بشر که ۹ سال از بهترين روزهای زندگی خود را در سياه‌چال‌های جمهوری اسلامی سپری کرده به همراه پرستو فروهر فرزند پروانه و داريوش فروهر از قربانيان قتل‌های زنجيره‌ای رژيم جمهوی اسلامی، از بانيان اين نمايشگاه هستند.





تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

























ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016