شنبه 1 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> کاریکاتورهای پیامبر اسلام در نشریه فرانسوی (تصاویر)

mohammadCartoonFrance.jpg

منبع: بی بی سی و رادیو فرانسه
بر روی جلد هفته نامه شارلی ابدو در روز پنجشنبه کاریکاتور پیامبر اسلام چاپ شده است که بر روی صندلی چرخدار نشسته است و توسط فردی در لباس یهودی هل داده می شود. عنوان این کاریکاتور «تسخیرناپذیران 2» است.

mohammadCartoonFrance2.jpg

mohammadCartoonFrance3.jpg
انتشار این کاریکاتورها واکنش های بسیاری را در فرانسه و جهان بر انگیخته است. دولت فرانسه از دیروز موازین جدیدی را برای امنیت نمایندگی های سیاسی و فرهنگی خود در بیست کشور اسلامی اتخاذ کرده است.

در فرانسه بسیاری از طبقات سیاسی این کشور ضمن دفاع از آزادی بیان و عقیده، انتشار کاریکاتورهای نشریه "شارلی ابدو" را به نوعی تحریک کننده دانسته که می تواند مشکلاتی برای منافع فرانسه در کشورهای اسلامی ایحاد نماید. با این وجود، وزارت کشور فرانسه انجام هرگونه راه پیمایی و تظاهرات در فرانسه در باره این موضوع را ممنوع اعلام کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مسئولان این مجله تائید کرده اند که وبسایت آنها هدف حمله هکرها قرار گرفته است و صبح روز چهارشنبه قابل دسترس نبوده است. با توجه به فروش کلیه شماره های انتشار یافته در روز چهارشنبه، مدیریت این نشریه هفتگی "شارلی ابدو" تصمیم گرفته تا 90 هزار نسخه اضافی از این شماره را فردا جمعه در فرانسه پخش کند.

هفته نامه طنز شارلی ابدو (هفته نامه ابدو) در گذشته نیز ادیان مختلف را به طنز کشیده است. از جمله اقدامات این نشریه، انتشار "ویژه نامه پاپ" در سال ۲۰۰۸ است که به خاطر آن به نفرت پراکنی متهم شد.

mohammadCartoonFrance4.jpg
استفان شاربونیه، سردبیر این مجله گفته است که در این مجله تصاویری وجود دارد که " آنهایی را که می خواهند شوکه شوند را شوکه می کند".

او افزود: "آیا آزادی مطبوعات تحریک برانگیز است؟"

آقای شاربونیه گفت: "می نمی خواهم که مسلمانان سختگیر شارلی ابدو را بخوانند، مثل من که به مسجد نمی روم که سخنرانی هایی را بشنوم که کاملا مخالف عقاید من است."



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016