دوشنبه 13 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> گفتگوی مسیح علی‌ نژاد با ممدوحی عضو مجلس خبرگان (فایل صوتی)

آیت الله حسن ممدوحی یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با مسیح علی نژاد روزنامه نگار در واکنش به اظهارات محمود احمدی نژاد مبنی بر اینکه « تنها مقامی که نماینده اراده کل ملت است رئیس جمهور است و حتی در ایران مقام رهبری نیز با واسطه انتخاب می شود»، گفت: رهبری انتخاب خدا است و اگر رهبری رای مردم را تنفیذ نکند، مردم هم هیچکاره هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی در پاسخ به این پرسش که آقای احمدی نژاد فکر می کند که ۶۳ درصد رای دارد و این رای را خود رهبری جمهوری اسلامی تایید کرد آیا ایشان می تواند با اتکا به این رای بگوید که من نماد و اراده مردم هستم چون رهبری با واسطه انتخاب می شود و رای مستقیم مردم را ندارد، می گوید:‌مردم اگر رای شان حجت دارد باید رهبری تنفیذ کند، رهبری اگر تنفیذ نکند مردم هم هیچکاره هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که اعضای مجلس خبرگان رهبری، چگونه در مورد نقدهایی که ممکن است مردم به عملکرد رهبری جمهوری اسلامی دارند به خود مردم گزارش دهند، تصریح می کند: من عضو کمیسیون های مختلفی در مجلس خبرگان رهبری هستم ولی الان معذور هستم و نمی توانم الان حرف بزنم.

آقای حسینی بوشهری عضو دیگر مجلس خبرگان رهبری نیز در در گفتگویی دیگر که با او انجام داده ام، مورد اظهارات اخیر احمدی نژاد سکوت کرد اما در پاسخ به این پرسش که چرا رهبری جمهوری اسلامی تا کنون به هیچ خبرنگاری مصاحبه نداده است می گوید: والله چه عرض کنم نمی دانم، شما از هیات رییسه خبرگان بپرسید.

خبرگزاری ایلنا در ایران گزارش داد که محمود احمدی نژاد در اولین همایش ملی قوه مجریه در حقوق اساسی جمهوری اسلامی گفته است: در قانون اساسی تنها مقامی که نماینده اراده کل ملت است، رئیس جمهور است و حتی در ایران مقام معظم رهبری نیز با واسطه انتخاب می‌شود اما رئیس جمهور به شکل مستقیم توسط مردم انتخاب می‌شود، بنابراین تبلور مردم سالاری در کشور است.



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016